Harddisk Ghost-image ?
Fra : Lasse

Dato : 21-11-02 14:46

> Jeg foretrækker at have OS på partitioner for sig, og så programmer, spil,
> osv for sig. Det gør det nemt at lave en backup med f.eks Norton Ghost. På
> den måde kan du reetablere et OS på 5 minutter.
> Min HD ser pt. sådan ud.
> C - Win98 (1 GB)
> D - Win2000 (3 GB)
> E - Programmer, spil, musik, osv (34 GB)
>
> Mvh
> Jakob

Ja, vi er vist alle enige om at det er den mest smarte måde at inddele sin
harddisk på...

Så har jeg lige et spørgsmål: Kan jeg lave et ghost af mit OS (winxp) og
have det ghost liggende på en anden harddisk, ikk cdrom! (jeg har norton
ghost 2002)

Mvh

Lasse

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-11-02 15:09

"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så har jeg lige et spørgsmål: Kan jeg lave et ghost af mit OS (winxp) og
> have det ghost liggende på en anden harddisk, ikk cdrom! (jeg har norton

Kører du NTFS?

Fra : Leony

Dato : 21-11-02 16:10

> Så har jeg lige et spørgsmål: Kan jeg lave et ghost af mit OS (winxp) og
> have det ghost liggende på en anden harddisk, ikk cdrom! (jeg har norton
> ghost 2002)

Ja, sådan gør jeg selv når jeg ghoster. Du skal bare huske på at du ikke kan
gemme dit Ghost på en NTFS partition med Ghost 2002 (du kan sagtens ghoste
en NTFS partition).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben

Dato : 21-11-02 17:25

> [...]
kan
> gemme dit Ghost på en NTFS partition med Ghost 2002 (du kan sagtens ghoste

skal man så lave et FAT partion ? ved siden af ens NTFS partioner?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-11-02 18:25

> skal man så lave et FAT partion ? ved siden af ens NTFS partioner?

Ja - eller skrive dem til cd, eller over usb eller netværk til en anden
computer

/A

Fra : Vigand

Dato : 21-11-02 20:02

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:arj5eb$6fg$1@sunsite.dk...
> ghoste

> Ja - eller skrive dem til cd, eller over usb eller netværk til en anden
> computer
>
> /A

Eller bruge Powerquest Drive Image

-V

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-11-02 22:05

> Eller bruge Powerquest Drive Image

Så kan han jo også bare opgradere til Ghost 2003 (90% sikker på den
understøtter images på ntfs)

/A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-11-02 21:13

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> Ja, sådan gør jeg selv når jeg ghoster. Du skal bare huske på at
> du ikke kan gemme dit Ghost på en NTFS partition med Ghost 2002
> (du kan sagtens ghoste en NTFS partition).

Til information, kan jeg fortælle at Norton Ghost 2003 har ikke dette
problem, og det har Powerquest Drive Image heller ikke.

Mvh.
Flemming

Fra : Lasse

Dato : 22-11-02 16:40

Tak for svarene allesammen.... jeg blev meget klogere... Vil prøve at
anskaffe mig Norton Ghost 2003, da jeg kører NTFS på alle mine harddiske.

Lasse

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-11-02 17:02

> Norton Ghost 2003, da jeg kører NTFS på alle mine harddiske.

Tjeck lige med sælger - jeg er som sagt ikke 100% sikker ...

/A