Hover tekst i <td>
Fra : Ole Moe

Dato : 21-11-02 13:34

Hej ng

Kan man ved hjælp af css eller javascript få en tekst inde i et
på teksten?

Jeg har indtil videre lavet følgende - det er hentet ud af en
php-side:

onmouseout="this.style.backgroundColor='transparent';"
onmouseover="this.style.backgroundColor='#005588';this.style.curs
or='pointer'"
onclick="top.info.location.href='etsted.php'">

Jeg tænkte at der måske var en mulighed ala
this.style.backgroundColor eller at CSS tilbyder en mulighed. Jeg
har kigget på de nye tiltag i CSS, hvor man kanbruge :hover på
blok tags, men som jeg har forstået det virker det kun i meget få
browsere.

Nogen der sidder med den gyldne løsning?

På forhånd tak...

Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-11-02 13:44

Ole Moe wrote:

> Jeg
> har kigget på de nye tiltag i CSS, hvor man kanbruge :hover på
> blok tags, men som jeg har forstået det virker det kun i meget få
> browsere.

Nja, det ved jeg nu ikke. Det fungerer i alle moderne browsere bortset fra
Internet Explorer.

td:hover {
background: black;
}

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-02 14:06

Ole Moe <ojo@ofir.dk> skrev :

>Kan man ved hjælp af css eller javascript få en tekst inde i et
>på teksten?

For at kunne få det til også at fungere i IE, så skulle du kunne
klare det ved at lave det i en class.

onmouseover="this.className='musover';"
onmouseout="this.className='musud';">Bla-bla</td>

Fra : Ole Moe

Dato : 22-11-02 10:03

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> For at kunne få det til også at fungere i IE, så skulle du kunne
> klare det ved at lave det i en class.
<snip>

Tak Knud

Du er jo genial... Hvorfor tænkte jeg ikke på det?

Med hensyn til Jonas' indlæg, hvordan er det så lige fordelingen af brugte
browsere er på Internettet? - mener at IE har om ikke en kæmpe, så en stor
procentdel af markedet.

Tak til Knud endnu engang...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-02 14:29

Ole Moe <ojo@ofir.dk> skrev :

>Med hensyn til Jonas' indlæg, hvordan er det så lige fordelingen af brugte
>browsere er på Internettet? - mener at IE har om ikke en kæmpe, så en stor
>procentdel af markedet.

Uden tvivl, men selvfølgelig afhænger det jo også lidt af hvilken
side det er.

Hvis det er en side, som specifikt henvender sig til
Linuxbrugere, så vil det nok ikke være smart at lave den, så den
kun fungerer i IE.