Telefonledning > 1.5 m. / 56 K ?
Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-02 10:41

Hej - håber det er den rigtige gruppe:

Hvilke problemer kan man løbe ind i, hvis man ikke holder sig til de
anbefalede max. 1,5 m. på telefonkablet mellem et 56 K og telefonstikket -
men for eks. bruger 5 m.?

....jeg er lidt træt af at telefonstikket dikterer placeringen af pc'en...
Hans

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 21-11-02 10:57

niluap@tiscali.danmark skriver:
>Hvilke problemer kan man løbe ind i, hvis man ikke holder sig til de
>anbefalede max. 1,5 m. på telefonkablet mellem et 56 K og telefonstikket -
>men for eks. bruger 5 m.?

Da jeg kørte med modem havde jeg en meget lang ledning på. Den har nok
været på 8 meter fra væg til computer. Men jeg oplevede ingen problemer
overhovedet!

Hos mig var det nemlig en umulighed at sætte computeren der hvor stikket
var (og der var kun 1) Men som sagt, jeg oplevede ingen problemer

Mvh Betina

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-02 11:05

On Thu, 21 Nov 2002 10:40:41 +0100, "Hans Paulin"
<niluap@tiscali.danmark> wrote:

> [...]
>men for eks. bruger 5 m.?
>
>...jeg er lidt træt af at telefonstikket dikterer placeringen af pc'en...

Hej

Jeg har ca 15 m ledning mellem stik og computer og
det fungerer fint. Du skal bare ikke købe det
allerbilligste ledning du kan finde. Pris og kvalitet
hænger jo sammen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-02 11:14

"Mogens" <movengATgvdnetDOTdk> skrev i en meddelelse

Fedest!!

....tak til jer begge to
Hans

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 21-11-02 11:58

Det skal lige nævnes at dengang jeg havde 56k men kun koblede op med 33.6
ringede jeg ind til TeleDanmark og "svinede" dem til. Der var en af deres
grunde at kablet var for langt - det var ca. 2 meter... Det sagde de var
skyld i det. Bare til jeres info... Men hvis der en, der har kørt med 15 m
kabel er det nok bare et af Teledk's standardsvar

Fra : Madsen

Dato : 21-11-02 12:08

On Thu, 21 Nov 2002 11:58:06 +0100, "Jens Gregersen [9670]"
<jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> wrote:

> [...]
>skyld i det. Bare til jeres info... Men hvis der en, der har kørt med 15 m
>kabel er det nok bare et af Teledk's standardsvar

Faktisk er der nok snarere 30 m, for jeg har selv trukket en
forlængerledning fra TDCs stikdåse og ned i kælderen hvor
putteren står. Og først derfra er der 15 m løs ledning hen
til maskinen.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-02 23:53

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev i en
meddelelse news:3ddcbc64$0$18542$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> skyld i det. Bare til jeres info... Men hvis der en, der har kørt med 15 m
> kabel er det nok bare et af Teledk's standardsvar

Tror du ikke de har ment modem kablet ?

Telefonledningens længde kan ikke have nogen særlig betydning med mindre den
er af ekstrem dårlig kvalitet. Det er jo bare 2 ledere i en 600 ohms
pseudo-balanceret kobling, den højeste frekvens der skal overføres ved alm.
analog modem er ca. 3 kHz.

Jeg har forlænget med ca. 10 m fra tilslutningsdåsen og overfører både ISDN
og ADSL uden problemer, og det er immervæk noget større krav.

--
Kristian

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-11-02 22:32

> [...]
> skyld i det. Bare til jeres info... Men hvis der en, der har kørt med 15 m
> kabel er det nok bare et af Teledk's standardsvar

Dengang jeg havde 56k havde jeg en tromle, jeg kunne bruge hvis jeg skulle
arbejde med min bærbare et andet sted i huset. På tromlen var der 100m kabel
og det fungerede fint. Men hvorfor skulle det ikke gøre det. Bare man bruger
det rigtige kabel til formålet...

Hygge

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 21-11-02 12:40

madsen@nomail.dk skriver:
>Faktisk er der nok snarere 30 m, for jeg har selv trukket en
>forlængerledning fra TDCs stikdåse og ned i kælderen hvor
>putteren står. Og først derfra er der 15 m løs ledning hen
>til maskinen.

Mit var det samme... Nemlig også en ledning fra TDC´s stik plus en
forlængerledning til puter, så jeg kan ikke se at der skulle være nogen
problemer overhovedet.

Men held og lykke med det

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-02 14:00

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse
> madsen@nomail.dk skriver:
> >>
> Men held og lykke med det

....tak

....jeg har flyttet hele apparaturet ind midt i huset nu, og det virker
udmærket...

....før sad jeg op ad et vindue - og med de faldende temperaturer udenfor
kunne jeg mærke, at kulden satte sig i kroppen...
Hans

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-11-02 21:03

Hans Paulin wrote:

> ...jeg er lidt træt af at telefonstikket dikterer placeringen af pc'en...

Hvis du køber noget parsnoet ledning, skulle der ikke være problemer med
lange ledninger.

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-02 23:52

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du køber noget parsnoet ledning, skulle der ikke være problemer med
> lange ledninger.

....hvordan ser den ud?
Hans

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-11-02 09:39

Hans Paulin wrote:

> ...hvordan ser den ud?

Det kan se ud på mange måder, men mest normal er en grå glat kappe,
hvori der er en antal tråde, der parvis er snoet sammen.
Det er vigtigt at bruge to tråde, der er snoet sammen.

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-11-02 20:51

> mest normal er en grå glat kappe,
> hvori der er en antal tråde, der parvis er snoet sammen.
> Det er vigtigt at bruge to tråde, der er snoet sammen.

....der var heldigvis tilbud på 10 m. telefonledning i Kvickly i dag: 50,-
kr.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-02 23:57

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du køber noget parsnoet ledning, skulle der ikke være problemer med
> lange ledninger.

Parsnoet - hvordan ? Der benyttes kun 2 ledere i et telefonstik.

Du kan selvfølgelig godt bruge et enkelt sæt parsnoede, men det har ingen
betydning.

--
Kristian

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 22-11-02 08:31

kenne@control.auc.dk skriver:
>Hvis du køber noget parsnoet ledning, skulle der ikke være problemer med
>lange ledninger.
Da jeg kørte med modem var jeg under uddannelse og derfor på SU. Jeg købte
den billigste og mest almindelig telefonstiks-forlængerledning jeg kunne
finde da der ikke var råd til andet... Og som sagt har det virket helt
uden problemer, og hvis det du har nu virker Hans, så skal du da bare
beholde det, istedet for at gå ud og investere i noget som ikke er meget
bedre.

Mvh Betina

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-11-02 20:52

> kenne@control.auc.dk skriver:
> >
> hvis det du har nu virker Hans, så skal du da bare
> beholde det, istedet for at gå ud og investere i noget som ikke er meget
> bedre.

....det virker bare perfekt
Hans

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-11-02 09:45

Betina Jørgensen /LO-Skolen wrote:

> Da jeg kørte med modem var jeg under uddannelse og derfor på SU. Jeg købte
> den billigste og mest almindelig telefonstiks-forlængerledning jeg kunne
> finde da der ikke var råd til andet...

En tier på at det var parsnoet. Bare fordi det er et parsnoet kabel,
betyder det ikke at det behøver være dyrt.
Jeg skrev parsnoet, fordi jeg ville undgå, at han brugte noget 2x0.75
lampeledning, som ikke er velegnet til telefonsignaler.

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-11-02 20:49

> Jeg skrev parsnoet, fordi jeg ville undgå, at han brugte noget 2x0.75
> lampeledning, som ikke er velegnet til telefonsignaler.

....he he

- så var det godt jeg ikke var i rodekassen og finde noget gammelt ledning -
jeg ville have troet, at et tykt 220 V kabel ville have været bedre...
Hans