Opsigelse af Tiscali
Fra : Peder

Dato : 21-11-02 09:47

Er det ikke normalt at få tilsendt en skriftlig bekræftelse på en
opsigelse af et ADSL-abonnement? Jeg har opsagt min linie hos Tiscali
for over en måned siden, og har nu kørt i et par uger hos Cybercity,
men jeg har stadig ikke fået en bekræftelse på opsigelsen. Jeg har kun
fået en e-mail hvori der står at jeg skal sende routeren tilbage.
Desværre gælder en e-mail jo ikke som skriftlig dokumentation, og jeg
frygter naturligvis at Tiscalis økonomiafdeling, som sædvanlig, ikke
aner hvad der foregår og derfor sender mig en regning for perioden
efter min opsigelse.

Hvis, de mod forventning, er klar over at min linie er opsagt, hvor
lang tid er de så normalt om at betale de penge tilbage de skylder for
resten af den opsagte abonnementsperiode?

-Peder

Fra : Dennis Enøe

Dato : 21-11-02 11:24

"Peder" <master.yoda@cool.dk> wrote in message
> Desværre gælder en e-mail jo ikke som skriftlig dokumentation

Her bliver det sjovt, for du kan ikke sende email til dem så de kan
¨bruge det til noget, men til tider mener de at det fungerer fint den
modsatte vej, jeg ville ringe til ADSL salg (kan ikke huske nummeret)
så kan de måske sige om det er registreret.

> Hvis, de mod forventning, er klar over at min linie er opsagt, hvor
> lang tid er de så normalt om at betale de penge tilbage de skylder for
> resten af den opsagte abonnementsperiode?

nogle snakker om 3 måneder, nogle slås i længere tid, det kommer an
på om folk truer dem med advokat og den slags når der er gået over
3 måneder

Nej jeg ved ikke om de normalt er hurtigere, typisk skriver folk jo kun
om dårlige oplevelser, og det er dem jeg har læst.

Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-11-02 12:01

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej jeg ved ikke om de normalt er hurtigere, typisk skriver folk jo kun
> om dårlige oplevelser, og det er dem jeg har læst.

Da jeg opsagde min linje første gange blev jeg ringet op af noget
kundetilfredsheds-eteller-andet 4timer senere. Der fik jeg en måneds
internet gratis hvis jeg blev (hvad fanden man kan vel altid bruge den
ekstra linje til at emaile på ;))
Hvis de vil kan de godt oppe sig med opsigelserne, men her anden gang er
reaktionen som forventet udeblevet.
Gad vide om de har ansat en til at brænde samtlige dokumenter af som de
modtager og diverte alle mail til /dev/null?

/Dennis

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 21-11-02 22:00

"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke normalt at få tilsendt en skriftlig bekræftelse på en
> opsigelse af et ADSL-abonnement? Jeg har opsagt min linie hos Tiscali

Jeg opsagde et webhotel hos Tiscali på en fax 15/9. Fik først
ordrebekræftelsen forleden (16/11). I mellemtiden har jeg selvfølgelig fået
en del girokort fra foretagendet, dog ingen på det beløb, som jeg skylder
dem (de havde ikke sendt regninger siden januar da jeg opsagde webhotellet)

Steen Lindkvist

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 22-11-02 19:38

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg opsagde et webhotel hos Tiscali på en fax 15/9. Fik først
> ordrebekræftelsen forleden (16/11).

hvilken dato stod der på din ? har siden 3-6-2002 kæmpet en brav kamp med
den fik da osse en opsigelse den 6-11-2002 med en opsigelsesdato den
4-11-2002 flot så de vil have jeg skal betale til 4-2-2003 smart måde at
skrabe penge ind på. i det første lange stykke tid fik jeg blot deres
stadard brev om at de ikke gad at læse det jeg havde sendt til dem og at jeg
kunne finde svaret på deres hjemmeside eller ringe til kundeservice som så
fortalte at det skulle opsiges på skrift.

Så glæder mig til de engang svare på det brev jeg sendte dem. Og før er der
ingen penge da jeg også har gjort opmærksom på i brevet at jeg ikke betaler
før den korrekte regning kommer.

Hilsen

Johnny

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 23-11-02 23:52

"Johnny Pedersen" <smart@noemail,dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den fik da osse en opsigelse den 6-11-2002 med en opsigelsesdato den
> 4-11-2002 flot så de vil have jeg skal betale til 4-2-2003 smart måde at

Faktisk var der ingen problemer (hvis man altså ser bort fra den noget
forsinkede ordrebekræftigelse). Webhotellet er opsagt pr. 16/9 til
nedtagning 16/12. At det ikke er den 15. er vel fair nok, når man sender
fax'en den 15. kl. 23...

Men jeg venter da spændt på, om de regninger, jeg vil modtage i den kommende
tid, nu også passer.

Steen