Wireless - Trendnet, Virker KUN i ny PC ??
Fra : DeBoss

Dato : 21-11-02 00:17

Hejsa

Jeg har købt et Trendnet AccessPoint - TEW-310AP8 samt et TEW-303PI
netkort..

AP har været sat op og virker fint på eksisterende netværk, og jeg kan også
fint få det trådløse netkort til at virke i min egen PC.. (bruger det nu)
Det er dog meget fint, men det er indkøbt til min far, som har en ældre
AMD-K6-300 med Soyo 5EHM v1.0a MB..

Når netkortet indsættes i denne, fryser den (og det er kun frysning der
sker)..
Det har ikke noget fast med opstartssekvensen at gøre, da det er
tidsafhængigt.. Går jeg ind i BIOS fryser den, pauser jeg under opstart
fryser den også lige pludselig og lader jeg den fortsætte fryser den på
forskellige tidspunkter under indlæsning af windows.... Når det sker,
ændres lidt på skærmbilledet.. og så er den død..

Jeg har prøvet at slå alt muligt til og fra i BIOS, og den er opdateret med
nyes version.. men intet hjælper...

Hjææælp Uha jeg vil blive glad..

Mvh Dennis

--
_________________________________

....Thank God I'm an atheist - Luis Bunuel

Fra : DeBoss

Dato : 21-11-02 17:03

Jeg har fået dette svar fra importøren..

<snip>
Du er røget ind i et kompabilitets problem, de gamle K6 chipset var stort
set ikke kompatible med 70% af hardwaren på marked dengang eller nu for den
sags skyld... :(
Det kunne løses med en special konstrueret driver, men jeg tror ikke der er
nogen der laver en sådan, da det kræver temmelig store resourser for at
finde ud af hvad der går galt og hvordan det kan løses.
Så det kommer nok ikke til at virke med den gamle K6'er, desværre.
<snip>

Det lyer vel sandsynligt nok, men jeg havde da aldrig problemer med K6'eren
dengang ???
ER der nogle der har kendskab til om dette kan omgåes uden at købe ny
computer ?

Mvh Dennis

Fra : Mads Bahrt

Dato : 23-11-02 03:10

DeBoss wrote:
> ER der nogle der har kendskab til om dette kan omgåes uden at købe ny
> computer ?
Ja - men ikke med dit nuværende netkort - hvis du kan få pengene tilbage
kan du i stedet købe en ethernet til wirelless bridge. Du sætter så et
normalt netkort i computeren og forbinder den til bridgen med et normalt
netværkskabel. Derefter burde det virke. Du kan se et eksempel på en
sådan bridge på:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwbr/netzairb400.html
Men der er flere produkter af samme slags derude - linksys laver et der
hedder WET11 - men jeg ved ikke hvor det kan købes i DK.

MVH
Mads