Kan ikke få REMOTE_ADDR til at virke!!!
Fra : Ole Moe

Dato : 21-11-02 00:35

Hej NG

Jeg kan ikke få følgende til at virke. Det er skrevet som en del
af en funktion som via include bliver kaldt af en anden funktion
som via include bliver kaldt af min menu side. Den vælger else
(bent), selvom jeg sidder og tester det på min egen maskine. Jeg
mener jo at den burde vælge at sætte det første (ole) til sandt?

Er der hjælp at hente?

if ($REMOTE_ADDR == "127.0.0.1") {
mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("ole");
} else {
mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("bent");
}
}

På forhånd tak...

Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ole Moe

Dato : 21-11-02 00:44

Hmm, har lige brugt hjernen og skudt mig selv. Brugte
selvfølgelig $_SERVER["REMOTE_ADDR"].

Så er spørgsmålet bare, hvorfor virker den korte version på nogle
sider og ikke på andre?

php.ini er:
register_globals = On
- skulle det så ikke virke lige meget hvor man kalder den?

Fra : Tinky Winky

Dato : 21-11-02 14:28

> [...]
>
> php.ini er:
> register_globals = On
> - skulle det så ikke virke lige meget hvor man kalder den?

Står det i php.ini, eller er det de indstillinger PHP bruger?

Hvad siger phpinfo(); ?

Hvad er register_globals sat til og hvor kigger den efter php.ini?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-11-02 15:26

Tinky Winky skrev:

> Står det i php.ini, eller er det de indstillinger PHP bruger?
>
> Hvad siger phpinfo(); ?
>
> Hvad er register_globals sat til og hvor kigger den efter php.ini?

Du glemte en

Har du sat den lokalt med .htaccess?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Brian Poulsen

Dato : 23-11-02 23:08

On Wed, 20 Nov 2002 23:43:34 +0000 (UTC), Ole Moe <ojo@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>php.ini er:
>register_globals = On
>- skulle det så ikke virke lige meget hvor man kalder den?

Servere hvor register_globals er sat til Off skal diverse variabler
kaldes med $_POST, $_GET $_SERVER (for server variable), hvor i mod
serverer hvor register_globals er sat til On kan de kaldes med
"almindelige" variabler. En god ting er at bruge phpinfo() til at se
hvad den individuelle server er sat til. Nye php installationer vil
per standard være sat til register_globals Off, pga. sikkerheden.

Brian Poulsen | http://hipoxia.com
There's a glitch in the Matrix