netværk
Fra : Cracker Jack

Dato : 21-11-02 00:14

Er der nogle der ved hvor lang D-link DI-614+ Wireless Router kan række...??
Jeg vil nemlig meget gerne have et netværk sammen med en ven, men han bor
ca. 350 meter væk fra mig,. kan det lad sig gøre at køre et netværk sammen,.
der er kun 3 murer i alt den skal i gennem,.. det behøves ikke lige at være
D-link DI-614+ Wireless Router vi kører netværket over bare det kører,..

Fra : Leony

Dato : 21-11-02 07:48

"Cracker Jack" <Cracker@Jack.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> D-link DI-614+ Wireless Router vi kører netværket over bare det kører,..

Jeg har læst i en artikel om trådløst netværk at forbindelsen ikke kan række
ind til naboen, så hvis den skal 350 meter væk tegner det ikke godt
I kunne måske sætte nogle ekstra antenner op på taget. En retningsbestemt
antenne (sådan en brugte de i artiklen og de modtog signalet rimeligt 700
meter væk) er ikke så dyr (~ 200 kr) og den kan sagtens bruges da der kun er
en der skal modtage dine signaler.
Du kan også bruge en dåse Pringles Chips som antenne:
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448
Bemærk at denne metode vist ikke er godkendt af Telestyrelsen (eller hvem
der nu skal godkende sådan noget).

Hvis dette ikke var svar nok, så prøv:
her sidder alle netværkseksperterne, mon ikke et par af dem har erfaring med
rækkevidden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Per

Dato : 04-12-02 13:21

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Du kan også bruge en dåse Pringles Chips som antenne:
> http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Ved hvad ordet "All-tread" dækker over (på dansk)?

Mvh Per

Fra : Leony

Dato : 05-12-02 07:33

"Per" <lt_pilfeltFjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved hvad ordet "All-tread" dækker over (på dansk)?

Jeg har søgt lidt på nettet. Jeg fandt ud af at det, tror jeg, er en stang
med gevind evt med tilhørende bolte.
På denne side:
http://www.williamsform.com/Threaded_Rods/150_KSI_All-Thread_Bar/150_ksi_all-thread_bar.html
kan du se en 150 KSI All-Thread-Bar.
Thread = tråd = gevind (som går hele vejen rundt i den fulde længde = all)
Selv synes jeg dette lyder rigtigt.
Jeg er heller aldrig støt på udtrykket før.