CyberCitys ZyXel Prestige 642R er det både~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 00:04

Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på CC's site, men er der et
indbygget modem i den fætter, eller kan man bare pille det af og fx.
sætte et D-Link DI 713P access point på ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-11-02 09:47

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på CC's site, men er der et
> indbygget modem i den fætter, eller kan man bare pille det af og fx.
> sætte et D-Link DI 713P access point på ?

Teoretisk set kan man godt sige der er et modem i. Jeg kender ikke
D-Link routeren men for at den skal virke skal den understøtte
PPPoATM.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-02 11:16

It seems Martin Schultz wrote:
> Teoretisk set kan man godt sige der er et modem i.

Du kan også roligt sige det i praksis - for der ér et ADSL-modem
i Zyxel-CPE'en.

> Jeg kender ikke
> D-Link routeren men for at den skal virke skal den understøtte
> PPPoATM.

Og der skal være et ADSL-modem chipsæt i, så den kan tale med
DSLAM'en. Det har DI 713P ikke.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-11-02 11:31

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

> Du kan også roligt sige det i praksis - for der ér et ADSL-modem
> i Zyxel-CPE'en.

> Og der skal være et ADSL-modem chipsæt i, så den kan tale med
> DSLAM'en. Det har DI 713P ikke.

Vil det sige at det ikke er nok en router understytter PPPoATM?

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-02 12:04

> Vil det sige at det ikke er nok en router understytter PPPoATM?

Hvis en router understøtter PPPoA, vil den typisk være udstyret
med enten et ATM25-interface eller et ADSL-modem chipsæt, så for
langt de fleste stykker CPE-udstyr har du sådan set ret, da der
ikke er den store fremtid i ATM25.

Men i teorien er svaret nej - routeren skal have et interface,
som man kan slutte til telefonstikket, gennem hvilket CPE'en skal
kommunikere med DSLAM'en. Det har en ether-ether router (som
omtalte DLINK vist nok er) ikke, og ether-ATM25 duer heller ikke.
Så skal der en ekstra boks til, som TDC fx har på deres
løsninger, hvor de leverer en særskilt dåse med ADSL-chipsæt og
ethernet-udgang.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 12:41

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> [...]
> Så skal der en ekstra boks til, som TDC fx har på deres
> løsninger, hvor de leverer en særskilt dåse med ADSL-chipsæt og

Men det må da være muligt at slutte en omtalte D-Link til Zyxel fætteren
og dermed opnå trådløs kommunikation ??

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-02 12:44

It seems [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Men det må da være muligt at slutte en omtalte D-Link til Zyxel fætteren
> og dermed opnå trådløs kommunikation ??

Ja, det kan nok bringes til at virke på den ene eller anden
facon.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 12:47

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> Ja, det kan nok bringes til at virke på den ene eller anden
> facon.

Øv, nu havde jeg lige regnet med et rigtigt nørdet svar 8-D, hvor du
sådan gennemgik proceduren for hvordan man gør det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-02 10:39

On Thu, 21 Nov 2002 11:04:17 +0000, Simon Skals wrote:

> Så skal der en ekstra boks til,
> som TDC fx har på deres løsninger, hvor de leverer en særskilt dåse
> med ADSL-chipsæt og ethernet-udgang.

Hvorfor har CC ikke også valgt den løsning? Det giver jo støre frihed
for kunden til at vælge router (herunder ikke at have router).

Fra : Simon Skals

Dato : 23-11-02 20:17

It seems Ivar Madsen wrote:
> Hvorfor har CC ikke også valgt den løsning? Det giver jo støre frihed
> for kunden til at vælge router (herunder ikke at have router).

Der mange årsager. Platform, historik, osv.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-02 10:36

On Thu, 21 Nov 2002 11:30:31 +0100, Martin Schultz wrote:

> Vil det sige at det ikke er nok en router understytter PPPoATM?

Det vil det, ja.

TDC har et selvstændigt ADSLmodem, hvilket medføre at alle router der kan
snarke den protokol modemmet (af TDC) sættes til at bruge (ren ethernet, PPPoE,
PPPoA).

CC og Tiscali har ikke et sådant ADSLmodem, men levere en router der har
det indbygget. Denne router levere ethernet til brugeren, og der kan så
sættes en hver router der kan snarke ethernet på WAN siden på denne.

Fra : Simon Skals

Dato : 23-11-02 20:19

It seems Ivar Madsen wrote:
> TDC har et selvstændigt ADSLmodem, hvilket medføre at alle router der kan
> snarke den protokol modemmet (af TDC) sættes til at bruge (ren ethernet, PPPoE,
> PPPoA).

Modemet har nu ikke noget med den overliggende protokol at gøre.
TDC åbner for enten 10baseT eller ATM25-porten (som ikke bruges
mere?) - hvorvidt man kører RBE, PPPoE eller noget tredje afhænger
af konfigurationen på BRAS-udstyret.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 08:38

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> ATM25-porten (som ikke bruges
> mere?)

Der er stadig gamle kunder på ATM25, men de bliver overflyttet ved
enhver lejlighed

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 08:38

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 08:38

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-11-02 13:24

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Der er stadig gamle kunder på ATM25, men de bliver overflyttet ved
> enhver lejlighed

Og det er en udtalelse, du står ved:

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-02 15:34

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> Og det er en udtalelse, du står ved:

Ja. Jeg ved ikke lige hvad der gik galt.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats