Laaaaangsomme query
Fra : Morten Larsen

Dato : 20-11-02 23:40

Hej

Jeg har Windows XP Pro og har indtil for nylig benyttet mig af MSAccess.

Jeg har for et stykke tid siden installeret MySQL 4.0.4 Beta og det virker
da også upåklageligt, sådan da. jeg bruger mine databaser til hjemmesider
der er skrevet i ASP og VBS.
For ca. 4 dage siden installerede jeg MyODBC 2.5 med det resultat at alle
mine databasekald (både Access og MySQL) er blevet uhyggelige langsomme og
med volsom diskaktivitet, selv i en tabel med kun 10 records. jeg har prøvet
både med DNS og DNS-less. Jeg har så opdateret til MyODBC 3.51.04 i håb om
det hjalp, men det er det samme.

Mit spørgsmål går så på:
Skal jeg slette filen myobdc.dll i Windows\system32, den ligger side om side
med myobdc3.dll. Og i "MyOBDC"-vinduet under environment i WinMySQLadmin
står driveren stadig til version 02.50. Jeg har sat den nye driver op i ODBC
ved DNS kald, og ved DNS-less kald har jeg defineret driveren. Eller kan det
være noget helt andet.

Jeg har lagt en WinMySQLadmin rapport samt mine DNS og DNS-less koder ud på
nettet hvis det er til nogen hjælp. http://www.atol.dk/help/help.html.

Jeg er nybegynder inden for SQL så jeg ta'r mod al hjælp med kyshånd.

På forhånd tak

Morten

Fra : Barnabas

Dato : 21-11-02 22:29

Det lyder på mig som om du kunne ske at have sat odbc tracing til dvs.
debugging af odbc laget.

Så pumper du debug info ud til en fil på disken. Jeg er ikke XP bruger, men
jeg forestiller mig at det stadig er en option til din DSN under ODBC i
control panel.

Fra : Morten Larsen

Dato : 22-11-02 02:11

Mere skulle der ikke til. Den er hermed slået fra.
Jeg takker mange gange.

Mvh
Morten