Datterens window color...
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-11-02 22:57

Den ældste på 5 år er gal med window color. Og jeg ved, at hun gerne
vil lave nogle som julegave til farmor, som bor langt væk.

Men det er jo noget lidt sart noget. Kan man præparere det på en eller
anden måde, så overfladen bedre tåler berøring? Eller har I mon andre
gode ideer?

På forhånd tak.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Ann Petersen

Dato : 21-11-02 02:09

Den bedste idé, jeg kan komme på, er at lægge det færdige motiv
mellem 2 stykker karton, der er svære at bukke sammen.

Alternativ: Køb en flad papæske på posthuset. De kan i hvert fald
ikke bukkes !

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-02 07:13

Ann Petersen (slet 6JXQD) wrote:
> [...]
> mellem 2 stykker karton, der er svære at bukke sammen.
>
> Alternativ: Køb en flad papæske på posthuset. De kan i hvert fald

hvis det drejer sig om de der vinduesfarver der skal klistres op på
vinduerne så er det nok en ide at putte kartonstykkerne ind i et par
plastiklommer først.... ellers klistrer det jo fast på det.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Dima

Dato : 21-11-02 17:25

hej

Hvad med at lave billederne på noget kraftigt gennemsigtig plastik - jeg har
købt 5 A4 ark for 29,- kr. i hobbyforretning. Derefter klippes/skærer
billederne ud, der sættes snor i, og Farmor kan nu hænge dem op i vinduerne,
istedet for at sætte dem fast på vindue, samtidig med at de kan flyttes uden
at gå i stykker.

Håber ideen kan bruges.

Ditte

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 21-11-02 21:18

On Thu, 21 Nov 2002 17:25:14 +0100, "Dima" <d-jensenXX@stofanet.dk>
wrote:

Hej Ditte.

> [...]
>istedet for at sætte dem fast på vindue, samtidig med at de kan flyttes uden

Ideen er såmænd god nok og jeg bruger den også, ligesom jeg, som
Sabina foreslår, putter karton i plastlommen, når jeg har skullet
transportere dem.

Men mit problem er ikke siden, der klistrer på vinduet. Det er den
anden Jeg har tidligere forsøgt at putte et plastcharteque
(plastlomme uden huller med åbning på to sider) udenom. Det er da også
gået rimeligt. Men overfladen på dekorationerne har alligevel fået en
slags aftryk af chartequet. Derfor tænkte jeg, om der måske var et
eller andet lille fif til at hærde overfladen (den tørre altså - æv
hvor er det svært at forklare

Hjerteligst
Dorte
(der selv er gået i smugtræning med vinduesmalingen

Fra : Jens

Dato : 24-11-02 17:39

> [...]
> slags aftryk af chartequet. Derfor tænkte jeg, om der måske var et
> eller andet lille fif til at hærde overfladen (den tørre altså - æv

Ingen tvilv om at du har et problem der, for vindues maling er en rigtig god
opfindelse, men det er svært at transpotere, jeg har tit oplevet, at børnene
i den institution, hvor jeg var i praktik, har fortalt at det gik i stykker
på vej hjem.
Vi har nogen gange vureret, at barnet fik lavet motivet for tyndt, men så
kan man bare lægge et lag maling mere ovenpå, og på den måde få et motiv,
der er doppelt så tygt.
skal det sendes med posten, kunne jeg forestille mig, at man kunne lade det
side på plastik lommen, og så klipse/klistre plastik lommen fast på bunden
af en flad pap æske.

Jens

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 25-11-02 09:31

On Sun, 24 Nov 2002 17:39:12 +0100, "Jens"
<jannieogjens@hansen.mail.dk> wrote:

>skal det sendes med posten, kunne jeg forestille mig, at man kunne lade det
>side på plastik lommen, og så klipse/klistre plastik lommen fast på bunden
>af en flad pap æske.

Det var dog en genial ide. Tusind tak skal du have!

Jeg er gået i tænkeboks m.h.t. papæsken. Umiddelbart falder det mig
ind, at jeg kan kreere et eller andet af nogle kasserede flyttekasser
(man har vel en ide om, hvordan de er lavet, når man har lappet på
utallige spilæsker, der har fået en ublid behandling .

Skulle der nu sidde en eller anden med en smart opskrift på papæsker
eller fif i samme forbindelse, hører jeg meget gerne om det. Der er jo
ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til.

Hjerteligst
Dorte

Fra : June Last

Dato : 25-11-02 10:29

> [...]
>eller fif i samme forbindelse, hører jeg meget gerne om det. Der er jo
>ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til.

"Be om" eller køb hos din lokale bager.
Hent (de giver gerne bort) skotøjsæske i din lokale skotøjsbutik -
tilpas, så højden er som ønsket. Fra kontor - æsker/kasser fra fx.
plastlommer - fortsæt selv listen af gode genbrugsmuligheder.

--
Kærligst June