Videresendelse til ny url
Fra : Kenth Jensen

Dato : 22-11-00 17:32

Hej

I må lige bære over med mig da jeg er totalt nybegynder indenfor Flash.

Jeg har langt om længe fået lavet en "film", og fået genereret en html-fil,
så jeg kan se "filmen" i en internet browser, og fået slået loopen fra, så
"filmen" kun kører en gang.

Nu til spørgsmålet, jeg vil gerne have lavet det så når "filmen" er færdig,
bliver man bragt videre til en ny url.
Hvordan gør man det?

Endvidere har jeg set på en del sider hvor de bruger flash, at de første
frames kun indeholder ordet "loading", og evt et par punktummer der kører
lidt frem og tilbage. se evt www.lfaudio.dk.
Hvad er formålet med dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Kenth

Fra : Brian Andersen

Dato : 22-11-00 21:06

Kenth Jensen skrev:
> Nu til spørgsmålet, jeg vil gerne have lavet det så når "filmen" er
færdig,
> bliver man bragt videre til en ny url.
> Hvordan gør man det?

I slutningen af din film indsætter du en blank keyframe (F7). Dobbeltklik på
det lille o (symbolet for tom keyframe). Herefter vælger du det faneblad,
der hedder actions og trykker på + tegnet. Vælg herefter den action der
hedder Get Url og indtast den adresse, du vil hen til.

> Hvad er formålet med loadere?>

Det er, at din flash-film kan hakke meget i det, hvis du ikke sørger for, at
det meste af filmens indhold er hentet ned på modtagerens computer, før
afspilningen begynder. Med en preloader definerer man, hvor meget af filmen
der skaf være downloadet, før afspilningen starter. Du kan se på bl.a.
www.flashkit.com
hvordan man laver sådan en.

Hilsen Brian Andersen

Fra : Jakob Meulengracht

Dato : 06-02-01 11:38

> Nu til spørgsmålet, jeg vil gerne have lavet det så når "filmen" er
færdig,
> bliver man bragt videre til en ny url.
> Hvordan gør man det?

Lav en keyframe (F6) på den sidste frame i din film. Properties/Actions: Get
Url "nyfil.html" evt. Window=_self

> [...]
> frames kun indeholder ordet "loading", og evt et par punktummer der kører

Formålet med en loader er at hente alle filer ned før man går videre (eg.
lyde, store billeder o.lign.) på den måde undgår man uønskede stop i filmens
afvikling.

V.H. J. Meulengracht