Jensen 56K pci modem
Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 20-11-02 19:18

Hejsa

Jeg stå med et noget pussigt problem, en veninde af mig har fået isat
et modem (subjekt) som ikke virker. Firmaet/personen som har isat det
er åbenbart en sløvpade, for det har aldrig virket. Efter at de selv
havde kæmpet med at installere det et stykke tid har jeg fået
"overdraget" sagen.

Vedlag modemet var en brændt cd og en orginal manual. indholdet af
cd'en er enten forkert eller defekt, måske endda begge dele....

Label på selve kortet angiver at det skulle være den nederste på denne
side: http://www.bgc.no/teknisk/drivere_jensen_56k_pci.htm altså den
som hedder "1456VQH-R4"

Jeg har forsøgt med alle logiske driver fra den ovenstående side og
det er muligt at installere selve modemet, men efter endt installation
dukker hardware guiden frem og vil også have installeret "pci
communication device" dette er komplet umulig.

Løsnings forslag modtages meget gerne..

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Leony

Dato : 21-11-02 08:11

"Michael Gandrup Vendelbo" <michael@gandrup-vendelbo.com> skrev i en
meddelelse news:bjjntucg29l7cbjl5s52r0fcl1lai07eu1@4ax.com...

> Jeg stå med et noget pussigt problem, en veninde af mig har fået isat
> et modem (subjekt) som ikke virker. Firmaet/personen som har isat det
> er åbenbart en sløvpade, for det har aldrig virket.

Det skulle de nok have klaget over for lang tid siden.

> [...]
> dukker hardware guiden frem og vil også have installeret "pci
> communication device" dette er komplet umulig.

Umiddelbart vil jeg mene at du først skal installere driverne efter at
modem'et er blevet fundet og hardwareguiden dukker op. Det står sikkert i
manualen, men jeg går ud fra at du har læst denne, siden du gør det på denne
måde.

Prøv at montere modemet i en computer som ikke er "farvet" af utallige
mislykkede forsøg på at installere det stakkels modem.
Så vil du hurtigt kunne finde ud af om der er noget galt med hard-/software.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 21-11-02 08:58

On Thu, 21 Nov 2002 08:10:33 +0100, Leony wrote:

[Firmaet/personen sløvpade]

>Det skulle de nok have klaget over for lang tid siden.

Det kan vi kun være enige i.

>Umiddelbart vil jeg mene at du først skal installere driverne efter at
>modem'et er blevet fundet og hardwareguiden dukker op.

Ja det vil jeg også mene. Det prøvede jeg skam også, jeg har for at
finde udaf om kortet er det rigtige, haft det ude. Inden jeg tog det
ud slettede jeg alle de spor jeg kunne finde.

Ved opstart skulle den jo så gerne opføre sig som en ny install. Men
den finder først kortet efter man har tilføjet modemet.

>Det står sikkert i manualen, men jeg går ud fra at du har læst denne,
>siden du gør det på denne måde.

Ifølge manualen er det en ganske alm. fremgangs måde, altså i med
kortet og find den korrekte driver på cd'en når computeren spørger
efter den.

>Prøv at montere modemet i en computer som ikke er "farvet" af utallige
>mislykkede forsøg på at installere det stakkels modem.

Har jeg skam prøvet, maskinen den skal sidde i er en compaq win98 af
lidt ændre model, jeg har prøvet den i min egen "selvbygger" med
præcis samme resultat.

>Så vil du hurtigt kunne finde ud af om der er noget galt med hard-/software.

Ja, så er jeg jo fremme ved at det ikke er computeren der er noget
galt med.

Som jeg ser det kan det jo stadig både være pci kortet eller
softwaren. Driveren på den med leveret brændte cd ser ud til at komme
fra http://www.bgc.no

For at kunne lokalisere fejlen 100% er man vel nødtil at f fat i en
orginal driver cd... (egenlig underlig at den ikke fulgte med)

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Leony

Dato : 21-11-02 09:10

"Michael Gandrup Vendelbo" <michael@gandrup-vendelbo.com> skrev i en
meddelelse news:bc3ptu0bcvrireoc8kgcnrrloqsm87st1m@4ax.com...

> Som jeg ser det kan det jo stadig både være pci kortet eller
> softwaren. Driveren på den med leveret brændte cd ser ud til at komme
> fra http://www.bgc.no

Jeg tror ikke det er softwaren. Hvis du stopper kortet i og Windows ikke
finder det ved opstart, så vil jeg mene at det er kortet der fejler (især
hvis dette er den korrekte måde at installere på i følge manual. Samtidig
hvis det heller ikke bliver fundet i din maskine).
Tit og ofte kan det spare mange hovedpiner og bare investere i nyt hardware
(især når et modem ikke er dyrere end det er).

> For at kunne lokalisere fejlen 100% er man vel nødtil at f fat i en
> orginal driver cd... (egenlig underlig at den ikke fulgte med)

Hvis du downloader driveren fra bgc.com, så bliver det vel ikke mere
originalt end det.

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 22-11-02 10:14

On Thu, 21 Nov 2002 09:09:47 +0100, Leony wrote:

>Jeg tror ikke det er softwaren.

Du har sikkert ret.

>Tit og ofte kan det spare mange hovedpiner og bare investere i nyt hardware
>(især når et modem ikke er dyrere end det er).

Ja det kan der da være noget om... (troede slet ikke de var så
billige)

>Hvis du downloader driveren fra bgc.com, så bliver det vel ikke mere
>originalt end det.

Nej det er rigtig nok, men på den medleveret cd var der i drivermappen
nogen flere filer, bla. en HXFsetup.exe som pga. af en manglende
linket fil ikke ville køre.
Nogen ide om hvad det HXFsetup.exe er for en fisk?

Hun må vist bare have læderet op af lommen. Tak for input...

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Leony

Dato : 22-11-02 11:22

"Michael Gandrup Vendelbo" <michael@gandrup-vendelbo.com> skrev i en
meddelelse news:hosrtu0ulkgqhvmd3g1nvp9g3r7tam18jo@4ax.com...

> Ja det kan der da være noget om... (troede slet ikke de var så
> billige)

Det kommer selvfølgelig an på hvad du køber, men jeg har da set PCImodems
til ~150 kr.

> Nogen ide om hvad det HXFsetup.exe er for en fisk?

Modemdriver af en eller anden art.
Prøv at taste HXFsetup.exe på Google. Det kan måske hjælpe dig videre.