MS Windows
briani 27239
cmd.exe bliver ved at poppe op i WinXp DK!
Fra : skm

Dato : 20-11-02 17:50

Hej!

Jeg lånte fornyligt en vens computer da han skulle ud og rejse, men han
beklagede sig dog over at hver gang man tænder den popper cmd.exe fra
windows\system32 op og lukker med det samme igen, og den eneste måde man kan
få den til at stoppe på er ved at slette den (nogle gange et par gange) hvor
efter den dukker op igen, giver en fejlmeddelelse og så er problemet løst -
Det problem har jeg stadigvæk :) Og det er noget besværligt at løse det på
førnævnte måde, så måske var der nogle herinde der kan hjælpe?

på forhånd tak!
/Stefan

Fra : Luhmann

Dato : 20-11-02 19:37

> [...]
> Det problem har jeg stadigvæk :) Og det er noget besværligt at løse det på
> førnævnte måde, så måske var der nogle herinde der kan hjælpe?

Tjek hvilke programmer der starter automatisk ved opstart. Kig i følgende
nøgler i registreringsdatabasen

\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
\Documents and Settings\%user%\Start Menu\Programs\Startup

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Og kør et viruscheck - noget af det software som forsøger at skabe bagdøre
til éns computer forsøger at installere en modificeret cmd.exe.

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen