MS Windows
briani 27239
ntfs.sys WinXP problem
Fra : #FIRSTNAME #SURNAME

Dato : 20-11-02 16:51

Når jeg starter min WinXP computer op kommer der meddelse der siger at der
er en fil ved navn ntfs.sys der er korrupt eller mangler, og jeg kan derfor
ikke starte Windows op. Hvad gør jeg?

Jeg har prøvet at sætte min XP CD i CD-rom drevet for at formatere
computeren, men så siger den at setupdd.sys mangler??? HJÆLP

Daniel Svendsen

Fra : Edmund

Dato : 20-11-02 17:48

#FIRSTNAME #SURNAME wrote:
> Når jeg starter min WinXP computer op kommer der meddelse der siger
> at der er en fil ved navn ntfs.sys der er korrupt eller mangler, og
> jeg kan derfor ikke starte Windows op. Hvad gør jeg?

Boot XP cdén til genoprettelselkonsol og kopier ntfs.sys

COPY d:\i386\ntfs.sys C:\WINDOWS\system32\drivers

Har du XP home eller hvis du ikke kan boote din XP Pro kan du hente
boot-disketter
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

C:\WINDOWS\system32\drivers
> Jeg har prøvet at sætte min XP CD i CD-rom drevet for at formatere
> computeren, men så siger den at setupdd.sys mangler??? HJÆLP

Prøv på en anden pc om SETUPDD.SY_ er på cdén
eller evt. fra genoprettelselkonsol

Har du bootet direkte på XP cd eller hvad.
Hvor langt kommer den før den melder fejl

Har du Home eller Pro XP

--
Mvh Edmund