SQL-sætning fra Acc2K til MySQL
Fra : Jørgen Staun

Dato : 20-11-02 16:25

skriver lige her, da jeg ikke kan indsætte indlæg i
mailing.database.mysql-grupperne. Hvis det er helt forkert, så vil jeg gerne
videredirigeres til en rigtig gruppe.
Det hele har dog relation til min ASP-webdel

Jeg har flyttet min DB fra en ACC2K til MySQL og i den forbindelse har jeg
fået et problem med denne SELECT-sætning. - Håber der er nogen der kan
hjælpe mig med at få den lavet rigtigt, for jeg har efterhånden knoklet med
den længe.
(SQL-sætningen relaterer til mit tidligere indlæg vedr. ComboBokse.)

-------------
sql = "SELECT [tblskema].[ansettelsesforhold_meda_id],
[tblskema].[skemabegivenheder_dato],
[tblskema].[skemabegivenheder_lektionsnr], [tblskolefag].[kort_betegnelse],
[tblaktiviteter].[aktivitet], [tblskema].[skemabegivenheder_starttid],
[tblskema].[skemabegivenheder_sluttid], [tbllokaler].[loka_lokalenr]
FROM tblskolefag
INNER JOIN (tbllokaler
INNER JOIN (tblaktiviteter
INNER JOIN tblskema
ON [tblaktiviteter].[akti_id]=[tblskema].[aktiviteter_akti_id])
ON [tbllokaler].[loka_loka_id]=[tblskema].[lokaler_loka_id])
ON [tblskolefag].[skfa_id]=[tblskema].[skolefag_skfa_id]
WHERE ((([tblskema].[ansettelsesforhold_meda_id])='369')
ORDER BY tblskema.skemabegivenheder_dato,
tblskema.skemabegivenheder_lektionsnr"

Jeg får fejlen..
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
your MySQL server version for the right syntax to use near '(tbllokaler
INNER JOIN (tblaktiviteter INNER JOIN tblskema ON t
---------
Mine tabeller

TblSkema
-----------
aktiviteter_akti_id
skolefag_skfa_id
skemabegivenheder_starttid
skemabegivenheder_sluttid
skemabegivenheder_lektionsnr
ansettelesforhold_meda_id
lokaler_loka_id
skemabegivenheder_dato

Tblaktiviteter
-------------
akti_id
aktivitet

Tblskolefag
------------
skfa_id
skolefag
niveau
kort_betegnelse
betegnelse

Tbllokaler
----------
loka_loka_id
loka_lokalenr
loka_lokalenavn
loka_kort_betegnelse

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-11-02 17:30

Jørgen Staun wrote :

> [...]
> corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use
> near '(tbllokaler INNER JOIN (tblaktiviteter INNER JOIN tblskema ON t

dit spørgsmål er direkte om SQL, så jeg sætter en FUT til
dk.edb.database, hvor dit spørgsmål er on-topic.

FUT: dk.edb.database

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin_P

Dato : 21-11-02 07:47

> FUT: dk.edb.database

kig lige på : http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Gotcha...

Martin_P

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 10:12

Martin_P wrote :

> kig lige på : http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
>
> Gotcha...

kan du uddybe lidt for mig, hvad det er du hentyder til ?

FUT: dk.admin.netikette