[2002] ucs og rotation
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 20-11-02 16:06

Jeg har ændret ucs og plan view i forhold til world. Når jeg så tegner en
linie f.eks. @1000<45 og bagefter får properties på den vises dens rotation
i forhold til world og ikke current ucs. Kan dette ændres så at rotation i
properties vises relative i forhold til ucs ?

Bo

Fra : P.C.

Dato : 20-11-02 16:51

Hi

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i forhold til world og ikke current ucs. Kan dette ændres så at rotation i
> properties vises relative i forhold til ucs ?

Jamen , ----- den vil jo være nul ,så den kender du jo ;))
P.C.

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 20-11-02 17:04

Måske formulerede jeg mig ikke rigtigt, men

hvis jeg roterer ucs feks. z - 10 grader og tegner en linie ala 0,0,0
@1000<0, så vil properties vise angle 350 og ikke som jeg gerne vil have den
til angle 0. Men det er måske ikke muligt.

Mvh
Bo

Fra : P.C.

Dato : 20-11-02 18:20

Hi

> [...]
> @1000<0, så vil properties vise angle 350 og ikke som jeg gerne vil have den
> til angle 0. Men det er måske ikke muligt.

Nå jeg troede du talte om extrution vector direction, den tilføjes ikke
medmindre den er forskellig fra world, hvilket den jo ikke er når du beholder
samme z akse.
Du kunne overveje at navngive dit nye ucs idet du derved får et nyt origin punkt
og endepunktet for hhv. x og y samt z. Prøv at kigge på Lisp funktionen Trans
,men inden du erstatter med kooerdinater må du flytte origin punktet og altså
udregne vectoren , så du kan flytte både origine og x samt y retningen i forhold
til denne. Derefter vil punktet med Trans kunne udregnes og du kan i world måle
vinklen uanset hvad world siger den er.
P.C.

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 20-11-02 18:49

øh jeg var egentlig blot interressert i om det kunne løses via options.

Mvh
Bo

Fra : P.C.

Dato : 20-11-02 19:34

Hi

> øh jeg var egentlig blot interressert i om det kunne løses via options.
>
> Mvh
> Bo

Alternativt kunne du gøre din entity til en block og bruge oops så den ikke
forsvinder når den gemmes i tegningen som block, ---- derefter kunne du måle
vinklen når du satte den ind på et world ucs.
P.C.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/1878.jpg

Fra : P.C.

Dato : 20-11-02 23:42

Hi

Fra : Freddy

Dato : 20-11-02 22:58

Hej Bo

Når jeg prøver med list kommandoen, ser det ud til at vinklen angives i
forhold til der aktuelle UCS.
Kan det bruges ?

Vh Freddy

Fra : Bo Rattenborg