ændre mac adressen
Fra : madsen

Dato : 20-11-02 14:58

jeg skal ha et nyt netkort men skal bruge en bestemt mac adresse. Er der
nogle der ved hvilke netkort man kan skifte mac adresse på. jeg ved at det
kan lade sig gøre med den rette driver til det rette kort, hvor adressen så
bliver ændret i driveren og ikke på kortet.

dette link beskriver det men jeg bruger w2k
http://knowledgebase.3com.com/division/publisher.asp?id=112.0.446218.1524500
&resource=&number=1&type=CONTEXTID

håber der er nogle der har prøvet det.
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-02 15:16

On Wed, 20 Nov 2002 14:57:54 +0100, "madsen" <spam@no.com> wrote:

> Er der nogle der ved hvilke netkort man kan skifte mac adresse på.

Intel PRO/100.

-A

Fra : Tex Tofte

Dato : 20-11-02 22:44

Hej Asbjorn

Jeg troede at MAC adressen var hardcoded ned i en ROM chip på netværkkortet
og derfor ikke er til at ændre.

Der må vel principielt ikke være 2 ens MAC adresser.

Mvh.

Tex

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-02 23:34

On Wed, 20 Nov 2002 22:44:29 +0100, "Tex Tofte"
<TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg troede at MAC adressen var hardcoded ned i en ROM chip på
> netværkkortet og derfor ikke er til at ændre.

Det er altså ikke tilfældet.

> Der må vel principielt ikke være 2 ens MAC adresser.

Helt så generelt kan det ikke siges, men svaret er oftest "nej".

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/