Nforce2
Fra : Snavox

Dato : 20-11-02 14:34

Hejsa.

Når der nu er monteret en grafikchip på sådan et kort, fungerer det så på
samme måde som en bærbar, hvor grafikhukommelsen deles om RAM'en med
systemhukommelsen?

Og hvor smart er det så i givet fald?

Venlig hilsen

Poul

Fra : o&u

Dato : 20-11-02 15:00

On Wed, 20 Nov 2002 14:33:31 +0100, "Snavox" <chrispo@post6.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når der nu er monteret en grafikchip på sådan et kort, fungerer det så på
>samme måde som en bærbar, hvor grafikhukommelsen deles om RAM'en med

nforce2 er endnu ikke udkommet med grafik onboard. Det lader vente på
sig, så spørgsmålet er svært at besvare.

mvh

John

Fra : Snavox

Dato : 20-11-02 16:16

Hej John.

> nforce2 er endnu ikke udkommet med grafik onboard. Det lader vente på
> sig, så spørgsmålet er svært at besvare.

Tak for svaret. Det havde jeg lige overset.....jeg mente også nok, at prisen
var lidt for lav på de MB'er, jeg kunne finde...

Venlig hilsen

Poul

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 22-11-02 04:38

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> nforce2 er endnu ikke udkommet med grafik onboard. Det lader vente på
> sig, så spørgsmålet er svært at besvare.

Spørgsmålene er nu ret nemme at besvare, selvom nForce2 med integreret
grafik endnu ikke kan købes.

1) Ja! System-rammen deles mellem grafikkort og windows.
2) Det er smart at man kan bruge den samme ram til både system-ram
grafikkort-ram. Når man kører 2d er den ekstra system-ram rar at have. fsv.
Når man kører 3d, er det rart at have en masse grafikkort-ram til at cache
textures osv. Et minus: ram-båndbredden er ikke helt stor nok til
grafikkortet. Derfor er setup'et alligevel er ikke helt smart, da
grafikkortet sultes, hvilket går hårdt ud over dets performance.

Mvh Rune Skou Larsen