Chieftec kabinetter
Fra : TS

Dato : 20-11-02 14:51

Hejsa.

ER der nogen der kan fortælle mig hvordan man ser forskel på et Dragon og et
Scorpio kabinet? - og hvad er forskellen?

Derudover ville jeg høre om nogen kunne hjælpe med at fortælle mig hvilke af
kabinetterne der har hul i siden til vedntilation af CPU?

På forhånd tak

/TS

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-11-02 18:17

TS wrote:
> [...]
>
> Derudover ville jeg høre om nogen kunne hjælpe med at fortælle mig
> hvilke af kabinetterne der har hul i siden til vedntilation af CPU?

Hvis du ser på Chieftec's hjemmeside,er det da nemt at se forskel.Fronten er
anderledes bla.

/sam

Fra : TS

Dato : 20-11-02 21:40

Kigger man på EDBpriser synes jeg ikke der er den store forskel. Man kan
heller ikke rigtig se hvad for nogen der har 'hul' i siden. De billeder der
bliver brugt virker noget upræcise.
Jeg vil nemlig gerne være sikker på at det jeg køber har ventilationshul i
siden.

Hvilke af dem på EDBpriser har det, med sikkerhed?
ER der ikke nogen som har sådan et kabinet?

/TS

Fra : Kristian Espensen

Dato : 20-11-02 23:20

"TS" <tosch@email.dk> wrote in message
> Hvilke af dem på EDBpriser har det, med sikkerhed?

Chieftec TX-10SL-D (har selv sådan et)

> ER der ikke nogen som har sådan et kabinet?

Sådan som jeg har forstået det er forskellen mellem scorpio og Dragon kun
designet på fronten, denne kan du selv se på diverse hjemmesider. Ellers vil
et Chieftec kabinet med D til sidst i model-nr. være MED blæser, og uden D
UDEN blæser.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Veset

Dato : 20-11-02 23:23

On Wed, 20 Nov 2002 21:39:36 +0100, "TS" <tosch@email.dk> wrote:

> [...]
>siden.
>
>Hvilke af dem på EDBpriser har det, med sikkerhed?
>ER der ikke nogen som har sådan et kabinet?

Uden at jeg ved det med sikkerhed er der noget der tyder på at de
kabinetter der har et L med i deres typenummer, har hul i siden, men
som sagt det kan være jeg tager fejl.....

Veset

Fra : TS

Dato : 21-11-02 14:20

Jeg takker for indlæggene.
Efter at have læst disse input samt firmaets hjemmeside kan jeg konkludere
at alle kabinetter med et L har et ventilationshul, og der ikke findes sorte
kabinetter med hul i siden. Mystisk.

/TS

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-11-02 00:16

> Hvilke af dem på EDBpriser har det, med sikkerhed?
> ER der ikke nogen som har sådan et kabinet?

Det som på EDBpriser hedder Dragon Full Tower DA-01SLD ATX har med SIKKERHED
blæser i siden!

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-11-02 20:08

> Derudover ville jeg høre om nogen kunne hjælpe med at fortælle mig hvilke
af
> kabinetterne der har hul i siden til vedntilation af CPU?

Chieftec har i samarbejde med Thermaltake lavet nogle fantastiske
kabinetter... de hedder Xaser og kan ses her
http://www.thermaltake.com/products/caseMenu.htm det er chieftecs kabinet
indretning mixet med Tt køleevner... jeg har et selv af aluminium med 5
indbyggede 80mm blæsere og de siger intet!... den ene sidder i siden. Det
jeg har hedder Xaser II 6000 Plus og koster 1500 men er bestemt pengene
værd. Jeg tror det billigste er omkring 1300,-
Skal lige siges at der ikke følger PSU med, men at de 5 lownoise 80 mm
blæsere er med i købet.

sniper_Nolight

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 21-11-02 00:07

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> værd. Jeg tror det billigste er omkring 1300,-
> Skal lige siges at der ikke følger PSU med, men at de 5 lownoise 80 mm

Jeg har et Chieftech Dragon kabinet og der er ikke hul i siden. Man kan tage
hele side dækslet af og det er vildt smart når man skal ind i og rode med
hardware. Det er et rigtig lækkert kabinet og meget støjsvagt men det kommer
også meget an på hardware.

VH Christian

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 21-11-02 08:19

Christian Trier Clausen wrote:
> [...]
> i og rode med hardware. Det er et rigtig lækkert kabinet og meget
> støjsvagt men det kommer også meget an på hardware.

Ja forresten,alle sorte Chieftec kabinnetter har af en eller anden årsag
IKKE hul i siden,mens de andre farver har.....