Snudens temperatur ?
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 20-11-02 14:15

Hvor meget siger snudens temparatur ? Vi har en lille hvalp der er lidt
varm på snuden

Et tillæg spørgsmål til snuden: Snuden er sort med undtagelse af en lille
bitte plet, som stadig er hvid/lyserød, kan man forvente at den vil blive
helt sort? (hvalpen er 9 uger)

mvh

Jacob

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 20-11-02 19:03

jnordestgaard@tdcadsl.dk writes:
> Hvor meget siger snudens temparatur ?

Ingenting. Hvis en hund er syg, har den som regel en varm snude, men den
kan også have en varm snude, selv om den ikke har feber. Hundens
temperatur tages i modsatte ende ;)

>Et tillæg spørgsmål til snuden: Snuden er sort med undtagelse af en lille
>bitte plet, som stadig er hvid/lyserød, kan man forvente at den vil blive
>helt sort? (hvalpen er 9 uger)

Jeg har en hund, der havde mange af disse lyserøde pletter, da han var
yngre. De forsvandt til sidst, men der gik et par år inden de var helt væk.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Holm

Dato : 20-11-02 19:33

Jacob Nordestgaard <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ddb8bfe$0$33943$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> bitte plet, som stadig er hvid/lyserød, kan man forvente at den vil blive

Feber kan ikke konstateres ved en varm snude.
Hvalpe næser er ofte varmere end voksne hundes snuder, så både kolde og
varme snuder er ok!

I kan godt regne med at næsen efterhånden bliver helt sort..

Med venlig hilsen
Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-11-02 22:21

Hej Holm

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Feber kan ikke konstateres ved en varm snude.
> Hvalpe næser er ofte varmere end voksne hundes snuder, så både kolde og
> varme snuder er ok!

Ved du og der egentlig er en tommelfinger regl om hvordan man kan finde ud
af om hunden har feber, uden vel at mærke at tage temperaturen? spørger bare
da det jo kan være rart at vide.

Må en voksen hund også ha' både kold og varm snude, uden at det har nogen
betydning?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-11-02 00:40

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> Må en voksen hund også ha' både kold og varm snude, uden at det har
nogen
> betydning?

Mine hunde har i al fald altid haft både kold og varm snude og været
feberfri ... så jeg tror ikke rigtig det med snuden kan bruges til
temperaturmåler ...

forresten har jeg grundet lidt rod med mit nye puterdyr mistet din nye
mailadresse .. gider du lige sende den til mig igen .. smil fra Ami

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 21-11-02 09:05

Hej Holm og Jacob

Man kan ikke regne med at snuden bliver sort for jeg kender også flere eksempler
på at det ikke er sket. Sandsynligheden for at det sker tør jeg ikke udtale mig
om, men jeg tror ikke man skal regne med hverken det ene eller det andet ...

Mvh
Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 21-11-02 15:50

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
[klip]

> I kan godt regne med at næsen efterhånden bliver helt sort..

Hejsa

Jeg vil nu gerne tilføje, at Vaks stadig har et lille stykke lyserødt på sin
snude, og han er 6 1/2 år gammel, så man kan nu ikke vide sig helt sikker
på, at snuden bliver helt sort med tiden. Men pyt, han er afgjort også sød
med den lille lyserøde plet

Meeen mon ikke, at den lille hvalps snude, som de fleste er inde på, bliver
helt sort med tiden - det er jo vel det almindeligste

Karina og Vaks,
der ikke aner, at han har en lyserød plet på snuden
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-11-02 17:43

> I kan godt regne med at næsen efterhånden bliver helt sort..

Er det ikke meget afhængigt af hvilken race der er tale om? Jeg mener
at f.eks. Odderhunde og en spidshunderace som jeg ikke kan huske
navnet på godt kan have en lysere lodret pigmentering på snuden, og
ned over næseskillevæggen.

Hilsen Kim

Fra : Jørgen

Dato : 21-11-02 13:23

Snuden er oftest kold og fugtig, men varm snude er ikke ensbetydende
med feber, specielt ikke hos hvalpe.
Man kan med lidt træning med håndflade mærke i lysken om hunden
har feber.
Brug et termometer (anden ende) smurt med lidt vaseline e.l. - føres ind
i endetarmen til omkring tallet 39.
Normaltemperatur ligger fra 38,0 C til 39,0 C.

hilsen Jørgen

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-11-02 18:28

Hej Jørgen

Jørgen wrote:
> Brug et termometer (anden ende) smurt med lidt vaseline e.l. - føres ind
> i endetarmen til omkring tallet 39.

Hvor langt inde i hunden sidder tallet 39?

Undskyld, men det var altså for fristende.

Marianne Feddersen

Fra : Jørgen

Dato : 21-11-02 21:49

Ha-Ha ..... Fortsat god aften