En susepivelyd fra enten blæseren på korte~
Fra : Insert

Dato : 20-11-02 13:49

Leadtek Winfast A250 LE td MyVIVO 128MB eller cpu'en xp2200 box.
Nogen der har et af disse to hardware installeret i sin pc? For
kølerblæseren på en af dem piver temmeligt meget og vil gerne vide om
hvilken af de to det kommer fra.
Jeg mener at det kun kan være generelt for at en af dem piver da jeg har
prøvet med at slå alle andre blæsere fra end netop disse to.
Altså en susepivelyd fra enten blæseren på kortet eller den på cpu'en?
-
Insert

Fra : Martin S.

Dato : 20-11-02 15:14

"Insert" <tdkj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet med at slå alle andre blæsere fra end netop disse to.
> Altså en susepivelyd fra enten blæseren på kortet eller den på cpu'en?

Hvis det er In-a-Box blæseren som er bundled med AMD XP, så er det nok den.
Den larmer.
Men for at afkræfte det, kan du tage en kuglepen eller lign. og sætte den i
som "stopklods" på grafikkortets blæser. Det tager 1 sek og det tager
grafikkortet ikke skade af.
Finder du ud af at det er CPU-blæseren, så kan Thermaltake Silent Viking
anbefales.
Men det kan jo godt være blæseren i PSU-en som larmer.... (den kan du også
stoppe udefra i et kort øjeblik)

Andre har sikkert andre forslag til "støjsvage" blæsere :D

Fra : Insert

Dato : 20-11-02 15:57

Det med at stoppe cpu blæseren et kort øjeblik, tør jeg slet ikke.
Men det med grafikkortet var måske noget jeg skulle prøve.
Det drejer sig ikke om idéer til blæsere. Bare hvilke af de to det er som
piver.
Derfor vil jeg prøve at stoppe kortets blæser et sekund, som du foreslår.
Det skal nok give svaret.
Men lige nu gider jeg ikke at rode med det. Måske senere idag eller imorgen.
Så jeg ser ingen grund til at man poster flere svar til dette indlæg her,
før jeg har prøvet.
Jeg skriver tilbage senere.
Tak!
-
Insert

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 21-11-02 18:30

> Det med at stoppe cpu blæseren et kort øjeblik, tør jeg slet ikke.

Jeg glemte engang at sætte strømstikket på til min XP1800+ - jeg kørte ca.
10 minutter, så begyndte den at klage over høj temperatur.

Prøv bare at stoppe den blæser, der sker absolut intet ved det sålænge det
drejer sig om få sekunder!

// Troels

Fra : Insert

Dato : 22-11-02 05:07

Desvære skulle jeg ind i biosen igen efter at have hivet ledningen fra cpu
fan op, og stille cpu clocken.
Jeg har ikke før været nødt til at sætte cpu clock manualt. På en eller
anden måde har den tidligere selv kunne detektere den rigtige clock (jeg gad
faktisk godt vide hvordan ). Men denne gang skulle jeg selv gøre det. Selv
efter først at have prøvet flere gentagne genstarter. For jeg troede at det
hjalp at genstarte siden cpu ratio (tror jeg det var) var sat til auto.
Nå, men støjen blev ikke mindre af at stoppe cpu fanen.
Det er en low noice truepower 380 watt antec PSU jeg har.
Larmer den generelt den psu? Det burde den da ikke da det er
en low noice?
-
Hilsen
Insert

Fra : Insert

Dato : 22-11-02 06:01

PS: Jeg har futtet til news:dk.edb.hardware.stoej
Men følger stadig med her alligevel. Men det er bare mest relevant i den
anden group.
Derfor har jeg futtet.
-
Hilsen