Er der en som gider og hjælpe mig????
Fra : mike

Dato : 02-03-01 21:38

Hej
Har stillet spørgesmål tidligere, men kunne ikke bruge det til noget.
har lige købt parellekabel til at forbinde bygge maskine men det dur ikke,
computer kan ikke se hinanden.

tidligere indlæg:

hej
Jeg har lige fået et notesbook, og vil gerne forbinde det til min stationær.
Jeg har købt et usb kabel link, det virker fint nok til at dele filer med
mellem de 2 computer. Men jeg vil gerne have at min notesbook kan gå på
nettet via stationær. Det skal siges at jeg kører stofanet og det er via
netværkskort, jeg kunne da købe et pcmcia-netkort og hub, men vil ikke ofre
så meget for det. Findes der et godt software som kan forbinde de 2 com. med
usb kabel??
Eller skal jeg gøre det via parelle port ved de 2 maskiner??direkt
kabelforbindelse.
stationær kører windows 2000 og notesbook windows me. Håber at der er en som
har et nemt og billigt løsning.
Tusind tak på forhånd

Fra : Jakob Steen-Petersen

Dato : 02-03-01 22:21

Hej,

Jeg mener godt at du kan dele en Internetforbindelse i Win 2000, men ellers
kan du helt sikkert finde nogle gratis programmer på www.tucows.dk.

Du skal nok bruge parallel-kabel til at forbinde dine maskiner, men det skal
være en bestemt type kabel. Spørg i en forretning og sig hvad du skal bruge
det til.

Jakob

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 00:35

mike <nhiasy@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Har stillet spørgesmål tidligere, men kunne ikke bruge det til noget.
> har lige købt parellekabel til at forbinde bygge maskine men det dur ikke,
> computer kan ikke se hinanden.

Det findes en windows feature der hedder direkte kabel tilslutning, den kan
det.
Dog ved jeg ikke om W2k har den, men det har alle andre Windozer

Mvh
Martin