SQL 2000
Fra : Ras

Dato : 20-11-02 12:14

Kan man ikke opdatere 2 x tbl. igennem en visning..??...i formularvisning.

Det går fint når det kun er en tbl. men derover vil den ikke.

Skal der bruges noget andet en Visninig...??...evt. Funktion ell. lign...?

mvh.

Ras.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-02 12:29

Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> [...]
>
> Det går fint når det kun er en tbl. men derover vil den ikke.
>
> Skal der bruges noget andet en Visninig...??...evt. Funktion ell.

Visning? = View?
Der er nogle betingelser der skal være opfyldt

Hvad fejl får du

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 20-11-02 12:41

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
> Visning? = View?

Jeps - Views.

> Der er nogle betingelser der skal være opfyldt

Hvilke..?

> Hvad fejl får du

Skrivekonflikt....?...(muligvis noget med relationer..??)

Det skal lige siges at der ikke er blandet hverken INSERT ell. UPDATE ind i
disse sql-sætninger......men behøver der det..?
Når det nu funker på 1 tbl...!?

mvh.

Ras.

Fra : Ras

Dato : 20-11-02 13:06

> Hvad fejl får du

Også denne når jeg har fjernet underliggende tbl. og kører med 2 "rå" tbl.:

"Du kan ikke opdatere posten, fordi en anden bruger eller et andet program
har slettet eller ændret værdien af postens primære nøgle"

????

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-02 14:18

> [...]

> "Du kan ikke opdatere posten, fordi en anden bruger eller et andet
> program har slettet eller ændret værdien af postens primære nøgle"

Igennem hvilket program?

Hvad siger EM hvis du opdaterer tabellerne via dit view derfra?

mvh/Peter Lykkegard

Fra : Ras

Dato : 20-11-02 14:20

> Igennem hvilket program?

Access2002 FrontEnd

> Hvad siger EM hvis du opdaterer tabellerne via dit view derfra?

?? ...så virker det fint...??

.....*forvirringen er tæt på total*...........

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-02 15:07

Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> Access2002 FrontEnd

> ?? ...så virker det fint...??
>
> ....*forvirringen er tæt på total*...........

Er det en MDB eller ADP?
Hvilken type user account - MSSQL eller Windows Authentication?

Hvordan kalder du dit view/table?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 20-11-02 15:08

> Er det en MDB eller ADP?

ADP da den skal køre op imod MS SQL server 2000

> Hvilken type user account - MSSQL eller Windows Authentication?

Windows Authentication (og jeg har tildelt rettighed til Q)

> Hvordan kalder du dit view/table?

Bare via Forespørgsler i Access2002 - skal jo lige have Q`s til at virke
inden jeg putter dem i flotte Form`s.

- Ras

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-02 16:47

Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> ADP da den skal køre op imod MS SQL server 2000

> Windows Authentication (og jeg har tildelt rettighed til Q)

Er det en domain account?
Du har vel ikke angivet usr/pwd i connection properties i din ADP?
Kører MSSQL i mixed mode eller WinAuth only?

> Bare via Forespørgsler i Access2002 - skal jo lige have Q`s til at
> virke inden jeg putter dem i flotte Form`s.

Forespørgsler?
Når du kører med en ADP mod MSSQL så laver du Views direkte på din MSSQL
database

Kik i din tables tab - åbn en table får du lov til at opdatere derfra?
Lav et view i EM på een table - får du lov til at opdatere der?
Får du lov til at opdatere fra Acc/ADP?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 20-11-02 20:27

> Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> Er det en domain account?

Jep - vi får den "virtuelle" pegning via AccountDom-server.....så den er god
nok...

> Du har vel ikke angivet usr/pwd i connection properties i din ADP?
> Kører MSSQL i mixed mode eller WinAuth only?

Det er jeg ikke klar over ....jeg har ikke direkte adgang til serveren, kun
via EM.

> [...]
>
> Kik i din tables tab - åbn en table får du lov til at opdatere derfra?
> Lav et view i EM på een table - får du lov til at opdatere der?

Jepsen - alt er ok når det er på 1 tbl........den brokker sig lidt over en
ændret primær nøgle ved 2 tbl.....graver lige i den, så du kan få et mere
præcist svar.