Jeg mangler nogle gode overvågningsprogram~
Fra : Allan Berg

Dato : 20-11-02 09:01

Hey

Jeg mangler nogle gode overvågningsprogrammer til Red Hat eller ligne.

Det jeg ønsker er, at man kan se det via en browser, ligesom Webalizer til
Apache.

I maskiner har jeg 3 netkort et til Wan, Lan og DMZ og det kunne være fedt
at se noget
load på disse netkort, evt. hvor ip kommer fra eller lignede.

Jeg har prøvet med mrtg men synes ikke helt det er det jeg leder efter !

Nogen der kender noget ?

Allan

Fra : Sorenpa

Dato : 20-11-02 12:09

> Jeg har prøvet med mrtg men synes ikke helt det er det jeg leder efter !
>
> Nogen der kender noget ?

Jeg har hørt at ntop skulle være rimligt godt men har aldrig prøvet det .

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 20-11-02 16:52

On Wed, 20 Nov 2002 12:09:06 +0100, Sorenpa wrote:

> Jeg har hørt at ntop skulle være rimligt godt men har aldrig prøvet det

Brugte det i en korter periode til at overvåge trafik fra de forskellige
maskiner på lokalnettet til internet, og det virker udemærket. Har
desværre ikke fået sat det op igen efter en serverflytning. Mine efaringer
er at der kan være lidt svært at få i gang, men når det kører så er det
ganske fint.

Fra : Allan Berg

Dato : 20-11-02 16:22

"Bjarke Freund-Hansen" <usenet_pan@rocekiller.dk> wrote in message

> [...]
> er at der kan være lidt svært at få i gang, men når det kører så er det

Hmm,det tænkte jeg nok, jeg har også hørt fra andre at det er lidt svært at
komme i gang med.
Såååå jeg må nok lige se at komme i gang med man mrtg osv. og så se om jeg
kan få noget
godt ud af det. Kender du evt. nogle gode guides på nettet ?

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-11-02 14:13

[...]

Rene Mikkelsen skrev på et tidspunkt noget om det her på gruppen:

http://groups.google.com/groups?hl=da&selm=20010425.192725.846811127.7799%40serverrummet.dk

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://henrik.boegh.net/?usenet