komma i værdier ved indryk i db
Fra : Christian Conradsen

Dato : 20-11-02 10:06

Hej alle

Jeg står overfor et problem, som jeg håber på at nogen kan/vil
hjælpe mig med.

Det drejer sig om brugen af "," i værdier, der skal indrykkes i
databaser.

Jeg har lavet en side, der laver nogle simple matematiske
udregninger i nogle tal. Disse tal skal så efterfølgende
indsættes i min database.

Da jeg blandt andet multiplicerer, er der nogle gange "," i de
udregnede værdier.

Dette resulterer så i fejlen: "Antallet af forespørgselsværdier
og destinationsfelter er ikke det samme."

...Og det forstår jeg jo på sin vis godt, hvorfor... Det sjove er
bare, at det nogle gange virker... Og andre gange ikke...

Jeg kan ikke rigtig finde nogen regel for, hvornår det virker og
hvornår det ikke virker...

Men faktum er, som nævnt, at den nogle gange gør det uden
problemer - indrykker værdierne med komma i databasen... Og andre
gange får jeg ovenstående fejl-besked.

Hvorfor?

Og hvad gør man i stedet, for at kunne løse problemet?

På forhånd mange tak for hjælpen!

MVH
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 10:28

Christian Conradsen skrev:

> Det drejer sig om brugen af "," i værdier, der skal indrykkes i
> databaser.

Du skal bruge "." som decimalseparator i databaser. "," bruges til
at adskille felter - derfor får du den nævnte fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 10:28

Fra : Christian Conradsen

Dato : 20-11-02 10:35

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du skal bruge "." som decimalseparator i databaser. "," bruges til
> at adskille felter - derfor får du den nævnte fejl.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Ja, det er jeg med på... Som jeg skrev; jeg forstår godt, hvorfor
fejlen kommer. Mit problem opstår i det, at det nogle gange virker -
og andre gange ikke.

I øvrigt... Hvordan skal jeg så erstatte "," med "." - det er jo som
nævnt en udregning, der selv giver "," i resultater med flere
decimaler.

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 10:45

Christian Conradsen skrev:

> Ja, det er jeg med på... Som jeg skrev; jeg forstår godt,
> hvorfor fejlen kommer. Mit problem opstår i det, at det nogle
> gange virker - og andre gange ikke.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det virker nogle gange. Men hvis du
bruger "." skal det gerne virke alle gange. Jeg går ud fra at dit
primære mål er at få websiden til at virke.

> I øvrigt... Hvordan skal jeg så erstatte "," med "." - det er
> jo som nævnt en udregning, der selv giver "," i resultater med
> flere decimaler.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du opbygger din sqlstreng, men du kan
benytte en almindelig replace:

strTal = Replace(strTal, ",", ".")
--
Jens Gyldenkærne Clausen