Min ADSL-forbindelse forsvandt - hvad kan ~
Fra : Jesper Holck

Dato : 20-11-02 09:17

I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
problemet.

Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
- og hvad jeg kan gøre?

Mange hilsner
Jesper

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-11-02 10:27

"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
> vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til

Det eneste du selv kan gøre (forudsat den slet ikke kan traine, dvs. lyser
konstant i wan-lnk) er at tjekke kablerne sidder i, og så ellers
slukke/tænde routeren.

*Rune

Fra : Jesper

Dato : 20-11-02 11:03

> [...]
>
> Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
> er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være

Jeg har prøvet det samme. Det tog tre uger at finde ud af at en teledanmrk
teknikker ved en fejl havde afbrudt forbindelsen i skabet i kælderen under
lejlighederne.

mvh
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-11-02 18:41

> [...]

> Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
> er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være

Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
han linien til Cybercity istedet

Fra : Allan Joergensen

Dato : 20-11-02 19:42

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:

> [...]
> igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter

Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I Love Mathematics" - Adam Up.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-11-02 20:03

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?

Tjaa,,, han har jo nok ikke ofre den mobilpris det koster, da de ikke har
fastnet telefon... Men han har da også prøvet på arbejdet.. Hvor man dog
ikke holder over 1 times pause.. Man kan bruge på telefonopkald til en
åndsvag kundeforladt virksomhed.....

Men i virkligheden har jeg lige fået oplyst, at det sikkert at noget
regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger
ikke blev betalt..

Men nu har dan da fået et brev fra cybercity, som skal underskrives så
forbindelsen kan blive overflyttet til Cybercity

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 20-11-02 22:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
> Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger

Jeg var ude for, at min Tiscali ADSL blev lukket 4/11 for "regningen ikke
var betalt". Jeg kunne dokumentere overfor Tiscali, at det var den så
sandelig og så blev den åbnet igen. Men de har et værre rod i deres
systemer, så de aner faktisk ikke om folk har betalt eller ej!

Mvh.
Roland Lyngvig

Fra : Jesper Holck

Dato : 21-11-02 15:28

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter

Jeg fik fat i Tiscali support, som anbefalde at køre et program til
rekonfigurering
af routeren. Det prøvede jeg men uden effekt. I dag har de så foreslået
udskiftning
af routeren, så så prøver jeg det.

Tiscali svarer faktisk på deres telefonsupport - man skal bare have god
tid...

Jesper Holck