Metro bærbar?
Fra : Wormie

Dato : 20-11-02 08:20

Nogen der kender denne
http://www.metro.dk/indhold/kataloger/proddetail.asp?pid=12564&kid=261&ktype
=1

og ved lidt om batterilevetid, processortype osv?

mvh

David

Fra : PS

Dato : 20-11-02 08:48

Kender ikke netop den model, men én ting skal man være opmærksom på når man
er på jagt efter billige bærbare:

En del firmaer er begyndt at sætte almindelige Pentium-processorer i de
bærbare i stedet for de specielle mobile-processorer. Dette gør prisen
lavere, men til gengæld er blæseren i gang virkelig meget af tiden, og efter
sigende sluger de også meget batteristrøm. Det med blæseren er virkelig
irriterende hvis man f.eks.vi se en DVD-film på sin bærbare.

Tag derfor ud i Metro og find ud af hvilken processor der sidder i, dvs. om
det er en rigtig mobile processor.
Hvis det er det, ser det ud som et rimeligt godt tilbud, men kig dig for.
Bærbare er faldet meget i pris gennem det sidste år, så det er værd at
sammenligne,mange tilbud. Kig også på edbpriser.dk, BILKA, www.imw.dk, og
mange andre steder.

Mh,

Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-11-02 11:36

> [...]
> Hvis det er det, ser det ud som et rimeligt godt tilbud, men kig dig for.
> Bærbare er faldet meget i pris gennem det sidste år, så det er værd at

Snippet fra metro's hjemmeside:
Notebook
8xDVD/CD-RW Combo 4 x AGP bus, 3D 4-32 MB RAM (deles med SDRAM).

14.1" XGA TFT skærm, AMD Athlon XP1500+, 256MB SD-RAM, 20GB HDD,
Internt 56K modem & 10/100 LAN, Li-Ion batteri. Ekskl. software.

SVJV laves XP1500+ kun som mobile CPU, så den skulle være god nok.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Wormie

Dato : 20-11-02 16:57

Hvordan skelner man alm og mobile procesorer?

Fra : Peter T.

Dato : 20-11-02 21:18

Wormie wrote:

> Hvordan skelner man alm og mobile procesorer?

Der står højst sandsynligt 'intel mobile cpu' på pakken. Hvis der ikke
står noget, så spørg butikken.

Ps. Kan jeg lokke dig til at nærstudere linket i min signatur ang.
citering?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-11-02 16:01

> [...]
> =1
>
> og ved lidt om batterilevetid, processortype osv?

Hvis den hedder Metro, så er den sikkert alt for dyr og ustabil ;))