[ASP.NET,vb] Opret bibliotek (filesystemob~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 00:53

Jeg skal oprette et bibliotek hvis det ikke eksisterer. Foreløbig
har jeg følgende kode:

Sub TestUploadPath()
      Dim dirName As String = "/xxxxx/k_" & UserID.toString()
      If Not System.IO.Directory.Exists(dirName) Then
         System.IO.Directory.createdirectory(dirName)
      End If
      Filepic5.fpUploadDir = dirName
End Sub

- der, som I nok kan gætte, ikke virker. Jeg får ingen
fejlmeddelelser, men der oprettes heller ikke nogen ny mappe.
Hvor går det galt?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-11-02 01:15

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Dim dirName As String = "/xxxxx/k_" & UserID.toString()
_____________________^^^^^^^^^^^

Sidder du på en *nix maskine?

Tror du ikke du mener "\xxxxx\k_" & UserID.ToString()

<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemIODirectoryCl
assCreateDirectoryTopic.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 01:29

Jakob Andersen skrev:

> Sidder du på en *nix maskine?

Nej

> Tror du ikke du mener "\xxxxx\k_" & UserID.ToString()

Der plejer ikke at være forskel på at benytte / og \ under windows.
Men jeg prøvede da lige at skifte til \ - det hjalp ikke. Stinavnet
kommer rigtigt ud - jeg bruger det samme navn til at hente billeder
fra, og her kommer der naturligvis fejlmeddelelse når biblioteket
ikke er oprettet.

Faktisk er problemet nok det at aspnet-brugeren mangler rettigheder
til at oprette et bibliotek. Jeg får nemlig også fejl når jeg fra
AWS:filepicker prøver at oprette et bibliotek. Men jeg har givet
aspnet-brugeren ubegrænsede rettigheder i den pågældende gren af
filsystemet. Skal der genstartes eller noget lignende for at få
ændringerne igennem?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-11-02 01:45

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Der plejer ikke at være forskel på at benytte / og \ under windows.

Det har jeg da ellers oplevet.

> [...]
> aspnet-brugeren ubegrænsede rettigheder i den pågældende gren af
> filsystemet. Skal der genstartes eller noget lignende for at få

Nu er jeg langt fra ekspert i opsætning af rettigheder i filsystemet, men
jeg har før haft problemer med at IIS ikke accepterer nedarvningerne men vil
have rettighederne sat specifikt for mappen det drejer sig om.

Fejlen kan også skyldes at drevet du prøver at tilgå er et netværksdrev, er
det det? I så fald skal du ind og rode i configurationen til .NET
frameworket eller evt. bruge Code Access Security Policy Tool

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 09:41

Jakob Andersen skrev:

> Nu er jeg langt fra ekspert i opsætning af rettigheder i
> filsystemet, men jeg har før haft problemer med at IIS ikke
> accepterer nedarvningerne men vil have rettighederne sat
> specifikt for mappen det drejer sig om.

Jeg har prøvet at sætte rettigheder direkte på det bibliotek jeg
gerne vil have createdir-mulighed. Det virker stadig ikke.

> Fejlen kan også skyldes at drevet du prøver at tilgå er et
> netværksdrev, er det det?

Nej. Filerne ligger på harddisk 2 på selve webserveren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 20-11-02 17:00

> System.IO.Directory.createdirectory(dirName)
> Hvor går det galt?

En måde at blive en smule logere på kunne være at prøve indeni en
try...catch-blok for at se, om CreateDirectory gav anledning til
undtagelser. Og for alle tilfældes skyld uden if...then:

Try
Directory.CreateDirectory(dirName)
Catch E As Exception
lblStatus.Text = E.Message
End Try

<asp:label id="lblStatus" runat="server" />

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-02 10:25

Kim Bach Petersen skrev:

> En måde at blive en smule logere på kunne være at prøve indeni en
> try...catch-blok for at se, om CreateDirectory gav anledning til
> undtagelser. Og for alle tilfældes skyld uden if...then:

Tak for forslaget. Jeg faldt over en brugbar model i går:

   Dim dir as DirectoryInfo
   dir = new DirectoryInfo(Server.MapPath(dirName))

   If Not dir.Exists Then
      dir.Create()
   End If

Efter at have importeret hele System.IO (<%@ Import
Namespace="System.IO" %>) og indsat Server.Mappath - som jeg ikke
havde forsøgt med før - virkede alt fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen