HJÆLP til SELECT * WHERE DatoA > DagsDato-~
Fra : JAC

Dato : 19-11-02 23:30

Hej Gruppe

Jeg har en IIS på en Windows og en mySQL på en Linux maskine.
Jeg vil gerne hente de records der har DATO1 til at være nyere end
DagsDATO minus 30 dage. Har prøvet med følgende, men det giver ikke
det ønskede resultat:

SELECT * FROM T_Nyheder WHERE F_OnLine = true AND F_Dato-0 >= (CurDate()-30)

Håber der er nogen der kan hjælpe....!

Med venlig hilsen

Jan Carstens
TotalCar Hobby
www.totalcar.dk
E-mail: jan@totalcar.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-11-02 00:50

"JAC" <jac@alca.dk> wrote
> [...]
> det ønskede resultat:
>
> SELECT * FROM T_Nyheder WHERE F_OnLine = true AND F_Dato-0 >=

Prøv at leg med en where sætning ala:

WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(Datofelt) <= 30;

--
Jakob Andersen