A7V8X Bios 1010 & temp. aflæsning
Fra : Mikaas

Dato : 19-11-02 23:07

Jeg har lige opdateret min Bios på A7V8X til ver. 1010
og det er en rettelse der går noget ved temp. aflæsningen.
Men jeg har et problem som følger: aflæsningen i bios´en viser en temp. på
ca. 36-38 gr. på cpu ved max load, det samme siger ASUS PC probe.
Men når Motherboard monitor 5, aflæser temp. så er temp. på cpu. på 58-59
gr. ved max. load.
Så er spørgsmålet jo hvilken et program man skal stole på !

Er der andre der har samme problem ?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-11-02 23:43

Mikaas wrote:
> [...]
> ca. 36-38 gr. på cpu ved max load, det samme siger ASUS PC probe.
> Men når Motherboard monitor 5, aflæser temp. så er temp. på cpu. på 58-59

Måske var det en ide at nævne hvilken cpu du har i.

FollowUp-To sat til dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Mikaas

Dato : 20-11-02 00:02

> Måske var det en ide at nævne hvilken cpu du har i.
>
> FollowUp-To sat til dk.edb.hardware.bundkort

Det er en AMD XP 1800+ der sidder i

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-11-02 09:27

On Tue, 19 Nov 2002 23:06:39 +0100, "Mikaas" <mikaas@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>gr. ved max. load.
>Så er spørgsmålet jo hvilken et program man skal stole på !

Det skyldes at Asus er gået over til at måle vha den interne diode i
cpu'en. I MBM er det målingen fra motherboardet som mærkeligt nok er
en del højere. I MBM kan du sætte det op til også at vise
diode-tempen.
Jeg har et A7V333 og der var det helt samme ting da jeg opdaterede
bios fra 1007 til 1011 mener jeg det var.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-11-02 10:11

On Wed, 20 Nov 2002 09:27:14 +0100, Peter Anskjær
<anskjaer@(remove)omk.dk> wrote:

<snip>

> [...]
>diode-tempen.
>Jeg har et A7V333 og der var det helt samme ting da jeg opdaterede
>bios fra 1007 til 1011 mener jeg det var.

Det skal lige siges, at jeg stadigvæk bruger temperaturen fra
motherboardet, altså den høje. Jeg synes ikke der er nok udsving i den
anden til at jeg kan få det til at passe ordentligt.

Mvh
Peter

Fra : J Larsen

Dato : 20-11-02 17:25

"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> diode-tempen.
> Jeg har et A7V333 og der var det helt samme ting da jeg opdaterede
> bios fra 1007 til 1011 mener jeg det var.

Har også et ASUS A7V8X med sidste nye bios ver.
jeg har en tempratur probe mellem cpu og køler der ligger
helt op af kernen den viser ca 10 grader mere end bios og pc probe
som følger hinanden pænt.
Ville da mene at min tempratur probe er til at stole på eller skal jeg ikke
regne med den, sætter jeg en finger på køleren virker den til at være
noget mere varm end de 39 grader ASUS PC probe viser, og det er jo
ikke lige ved cpu kernen jeg kan sætte en finger på.

Men da jeg opdaterede bios fra ver. 8.0 til 9.0 faldt tempraturen 10 grader
i bios og ASUS PC probe.

Mvh J Larsen