p2 til p3
Fra : Lars og Jane

Dato : 19-11-02 22:27

Hejsa
jeg vil lige høre om der er nogen forskel på P2 og P3
jeg har en P2 350mhz SLOT 1,men er kommet i besidelse af en P3 500mhz SLOT
1, processer
som jeg gerne ville opgradere med.
I manualen til mit bundkort kan jeg se at man kan opgradere til 600mhz
dog står der kun P2
men såvidt jeg kan se kører p2 og p3 med samme volt-ratio,så hvad kan der
ske ved det???
bundkortet er fra 1998 jeg ved ikke hvornår P3 udkom første gang, vis det er
efter,kan det måske
være derfor - eller hvad mener i ???.
mvh. Lars & Jane..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-02 23:59

"Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk> wrote in message
> jeg vil lige høre om der er nogen forskel på P2 og P3
> jeg har en P2 350mhz SLOT 1,men er kommet i besidelse af en P3 500mhz SLOT
> 1, processer

Mit PII-board kan anvende PIII også (sålænge der ikke er tale om
Coppermine)...

Det er et Soltek SL-67EB

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Esben

Dato : 20-11-02 00:09

"Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil lige høre om der er nogen forskel på P2 og P3
> jeg har en P2 350mhz SLOT 1,men er kommet i besidelse af en P3 500mhz

Det burde også give en pæn hastighedsforbedring, afhængigt af hvilke
programmer du bruger.

> [...]
> dog står der kun P2
> men såvidt jeg kan se kører p2 og p3 med samme volt-ratio,så hvad kan

Måske skal der en bios opdatering til før du kan komme en P3 i, men det
burde være muligt. Se hvad fabrikanten af bundkortet skriver på deres
hjemmeside, der plejer at være en supportsektion hvor den slags er
beskrevet.

> bundkortet er fra 1998 jeg ved ikke hvornår P3 udkom første gang, vis
det er
> efter,kan det måske
> være derfor - eller hvad mener i ???.

Ja, mit kan osse kun køre P2 op til 450mhz, men cpu'en kører nu 990mhz.

--
Esben

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 20-11-02 00:25

Den største P2 der er lavet er på 450 Mhz, så hvis der i din manual med
sort på hvidt står at bundkortet kan køre med 600 Mhz må der menes:
1. den kan køre P3, da der slet ikke findes en P2-600
2. den burde kunne køre det uden en bios opgradering (ellers ville det
være lidt underligt at skrive i manualen, eller i det mindst ikke gøre
opmærksom
på det heri)

Så min mening:
Sæt den i, se hvad der sker! Tror ikke ligefrem du kan brænde noget af på
det, det er i hvert fald aldrig lykkedes mig.

Men ellers kig på bundkort producentens hjemmeside.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Lars og Jane

Dato : 20-11-02 11:11

1000 tak for svarene....
jeg har sat den i og det kører bare... men jeg synes cpu temparaturen erlidt
for høj ???
i bios kan jeg se den ligger på 43 grader, er det ikke for meget ?
nogen der ved hvad norm. er eller hvor meget den kan klare. ?
vh. Lars & Jane......

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-11-02 15:17

Lars og Jane wrote:
> 1000 tak for svarene....
> jeg har sat den i og det kører bare... men jeg synes cpu temparaturen erlidt
> for høj ???

Hvad sammenligner du med, hvordan målte du temp på din gamle P2'er?

> i bios kan jeg se den ligger på 43 grader, er det ikke for meget ?

Med den temp kan den cpu køre næsten lige så længe du lever (ca.)
Det er en af de "gamle" P3'ere i 0.25 mikron, 2.0 V.

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 20-11-02 18:38

> i bios kan jeg se den ligger på 43 grader, er det ikke for meget ?

Det skal du ikke tage så højt!
Min gamel Celeron 300A slot one, OC'et til 375 lå på 38 - 42C
Den kunne godt trække 450, men rammene ville ikke.

/Ronni
rofe@mailme.dk