Råd om scannerkøb
Fra : Søren Madsen

Dato : 19-11-02 22:22

Min far har spurgt mig til råd ang. køb af scanner. Jeg selv har sjældent
noget scannebehov og dermed manglende erfaring og viden, men måske nogen her
kan anbefale ham noget godt.
Han har kig på en CanoScan D1250U2F. Hvilken forskel giver det at det er en
42bit fremfor den noget billigere 48bit?

Venligst Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-02 02:41

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> 42bit fremfor den noget billigere 48bit?

I den billige klasse er der næppe nogen forskel, om det er 48 eller 42. Men
prøv at scanne raster tegning, det er her, de billige scanner rigtig får
problemer, da de er optimeret til fotos.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Søren Madsen

Dato : 20-11-02 20:28

"raster tegning" hvad er det?
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 22:20

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "raster tegning" hvad er det?

Prøv at kigge på et farvefoto i en avis gennem et forstørrelsesglas. Så vil
du se fænomenet "raster"...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-02 01:11

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på et farvefoto i en avis gennem et forstørrelsesglas. Så
vil
> du se fænomenet "raster"...

Det var en tanketorsk fra min side, jeg mente selvfølgelig streg-tegning
eller line art på engelsk....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-02 01:09

Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "raster tegning" hvad er det?

Rigtigt godt spørgsmål, jeg mener naturligvis streg-tegning...

Claus

Fra : Søren Madsen

Dato : 20-11-02 20:31

Er usb-tilslutning mærkbart hurtigere end den gamle parallelle?
Søren

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:arep7s$27es$1@news.cybercity.dk...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-02 01:16

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er usb-tilslutning mærkbart hurtigere end den gamle parallelle?
> Søren

JA, og langt mere stabilt... Glem alt om printerport scannere. Det kan give
en masse problemer, fordi driverne ofte er for dårlige. Jeg har haft mange
scannere, men min billige usb scanner er den, som har kørt mest problemfrit
gennem tiden. Meget skyldes naturligvis også at winbøvs endelig er blevet
til at arbejde fornuftigt med...

Forresten er winbøvs ikke det meste stabile, når det kommer til tovejs
kommunikation på printerporten, gad vide, om de stadig bruger noget gammel
kode...

Claus
(en glad winbøvs bruger)