Hvor hurtig socket A CPU i et Asus A7Pro e~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-11-02 22:15

Mine forældre har et Asus A7Pro bundkort mener jeg (eller også er det
A7VPro). Hvori der pt. sidder en AMD 700MHz Duron (den gamle).

Kan i sige mig hvor hurtig CPU der kan gå i sådan et bundkort.

Kan jeg f.eks. bruge en AMD XP 1700+ eller en Duron Morgan 1.2 i det?

På Asus' site står der bare 550MHz ~1GHz, så det er jo ikke fordi den
er blevet opdateret lige for nyligt. I den nyeste manual online står
der ligeledes heller ikke noget om hvilke CPU'er den kan køre med, så
jeg håber lidt i kan sige mig det.

Der er multiplier fra 5.0x til 12.5x, og FSB kan indstilles i trin
mellem 90 MHz og 133 MHz. Spændingen til CPU core kan justeres fra
1.025 til 1.825V i 0,05 volt intervaller.

På forhånd tak.

Mvh.
Flemming

Fra : Leony

Dato : 20-11-02 11:51

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan i sige mig hvor hurtig CPU der kan gå i sådan et bundkort.
> Kan jeg f.eks. bruge en AMD XP 1700+ eller en Duron Morgan 1.2 i det?

Disse gælder for A7Pro.
Duron:
http://www.asus.com/inside/Techref/duron.htm
Skulle være mulig. Læg dog mærke til at boardet skal være revision 1.05
eller senere (står typisk på boardet/printet) og have BIOS 1008 eller bedre.
Ny BIOS kan hentes på Asus' hjemmeside.

Athlon XP (Palomino og T-Bred:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/
Er ikke mulig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-11-02 22:58

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> [...]
> 1.05 eller senere (står typisk på boardet/printet) og have BIOS
> 1008 eller bedre. Ny BIOS kan hentes på Asus' hjemmeside.

Ok, takker - BIOS er opgraderet til 1010, kan dog ikke lige huske
hvilken revision deres board er.

> Athlon XP (Palomino og T-Bred:
> http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/
> Er ikke mulig.

OK, tak skal du have.

Flemming

Fra : Søren

Dato : 21-11-02 23:20

On Tue, 19 Nov 2002 21:15:20 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>er blevet opdateret lige for nyligt. I den nyeste manual online står
>der ligeledes heller ikke noget om hvilke CPU'er den kan køre med, så

Jeg har et A7V pro der kører med en Duron 1200
Søren
Nørrrebro