AMD Varme
Fra : Kasper B.

Dato : 19-11-02 20:09

Hej Ng..
Har næsten lige opgraderet min pc med et nyt soltek bundkort og AMD 1600+
prcessor (clocket med redstorm til klap 1500 Mhz)... Jeg har ikke før nu
haft mulighed for at overvåge temperaturen så jeg ved ikke om temperaturen
er ok eller for varm.. Temperaturen ligger på ca. 42 - 46 grader.. Er dette
normalt..?

Mvh. Kasper B. Rasmussen

Fra : Drillo!

Dato : 19-11-02 20:42

"Kasper B." <mail@kbirk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft mulighed for at overvåge temperaturen så jeg ved ikke om temperaturen
> er ok eller for varm.. Temperaturen ligger på ca. 42 - 46 grader.. Er

Hmm, det ser nu meget fornuftigt ud !
Men tag nu ikke disse temperatur-målinger alt for seriøst ( med mindre de er
målt med en såkaldt "On-Die" føler )
Der er nemlig STORE forskelle på hvordan, og hvor meget de forskellige
følere måler. Der kan nemt være op til 10-15 grader forskel på den
temperatur som vises, - og den temperatur som CPU'en rent faktisk er.
Men en lille hovedregel er: Så længe systemet er stabilt, - er det ikke for
varmt - uanset om føleren måler 40 eller 55 grader.

PS: kører selv med Athlon XP 2000+@1810MHz på et Soltek 75DRV5 - og min
temp. er ifølge måler 49 grader - men "On-Die" føler siger nu 60 grader.

Mvh.
Drillo!

Fra : Kasper B.

Dato : 19-11-02 21:21

> [...]
>
> PS: kører selv med Athlon XP 2000+@1810MHz på et Soltek 75DRV5 - og min
> temp. er ifølge måler 49 grader - men "On-Die" føler siger nu 60 grader.

Okay.. så her jeg lige et tillægs spørgsmål, er dette "on-die" selve
termometeret på bundkortet eller er det en metode softwaren bruger til er at
beregne temperaturen ell. lign...?

Mvh Kasper B...

Fra : Martin K

Dato : 19-11-02 22:03

Kasper B. wrote:
> Okay.. så her jeg lige et tillægs spørgsmål, er dette "on-die" selve
> termometeret på bundkortet eller er det en metode softwaren bruger
> til er at beregne temperaturen ell. lign...?

On-die er på selve CPU'en-kernen og ikke i det lille hulrum der typisk er
lige under CPU'en...

Din temp. virker ikke voldsom. Ikke problemer, så længe det er stabilt...

--
Martin K

Fra : Olesen

Dato : 19-11-02 22:39

"Drillo!" <fam-moller.slet.efter.moller@mail.dk> skrev i en meddelelse

> PS: kører selv med Athlon XP 2000+@1810MHz på et Soltek 75DRV5 - og min
> temp. er ifølge måler 49 grader - men "On-Die" føler siger nu 60 grader.

Min XP2200+ viser ca. 53 grader med Silent Viking køler på mit FRV.
Har iøvrigt lige kørt en BURN-IN test uden fejl eller andre skavanker..så
jeg regner med det er stabilt.

MVH

Fra : Kristian

Dato : 19-11-02 22:51

Jeg har en tunderbird 1400mhz den kører ved 65 grader uden problemer og det
har den gjort i mere end et år.

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 20-11-02 00:26

Har en TB1000 der kører med 60 - 62 grader.

Så jeg tror ikke du har noget at være bekymret for

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Kasper B.

Dato : 20-11-02 01:06

Tak for svarende.. det er meget rart at have noget at sammenligne med.. Er
der forresten nogen som kender til et godt freeware prg. til at holde øje
med temperaturen.. Jeg ville gerne have noget som kunne vise temperaturen
nede i taskbaren ell. lign.
_____________________
Mvh. Kasper B. Rasmussen

Fra : Karsten Vinding

Dato : 20-11-02 07:41

"Kasper B." wrote:

> [...]
> med temperaturen.. Jeg ville gerne have noget som kunne vise temperaturen

Mother Board Monitor (MBM).

Findes her:

"http://mbm.livewiredev.com/"

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Drillo!

Dato : 20-11-02 18:14

> [...]
> med temperaturen.. Jeg ville gerne have noget som kunne vise temperaturen

Personligt foretrækker jeg programmet SpeedFan.
Det er simpelt - effektivt - og let at bruge/configurere.

Du kan hente det på www.tweak.dk

Mvh.
Drillo!