PHP og databaser!
Fra : Trux

Dato : 19-11-02 18:15

Jeg vil gerne lave min næste hjemmeside med php.
Dertil skal der være en database med mere eller mindre faste oplysninger...
Jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte og hvilken database jeg skal bruge.
Jeg vil gerne havd det så at jeg kan skrive en database fil i f.eks. notepad
og så bruge den til at læse oplysninger på hjemmesiden.

Jeg kunne godt burge en tutorial des forklarer hvordan syntaxen er på
databasen og evt, hvordan man henter den med php

På forhånd tak.

Fra : Trux

Dato : 20-11-02 23:51

I mySql skal man connecte til en sql database... er det ikke muligt bare at
have en database fil liggende på ens apache server, som man kan tilgå via
PHP. Jeg tænker på noget ala access (mdb) hvor filen ligger på hjemmesiden.
Men jeg kan ikke editere direkte i mdb-databasen. Jeg skal bruge det til at
lave en output plugin til en videodatabase jeg har lavet i delphi for noget
tid siden.

Fra : Martin Seebach

Dato : 21-11-02 14:50

"Trux" <trux@nork.auc.dk> wrote in message news:arh3kr$pd7$1@sunsite.dk...
> [...]
at
> lave en output plugin til en videodatabase jeg har lavet i delphi for

Når du på en windows maskine 'bare' har en mdb fil liggende, så connecter du
nøjagtig lige så meget til et Access-database-program på serveren som hvis
du havde en MySQL liggende.

Hvis du er begynder, så brug MySQL - det er det mest almindelige, og de
fleste tutorials vil antage at du bruger en MySQL database.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-11-02 10:50

Trux wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne godt burge en tutorial des forklarer hvordan syntaxen er på
> databasen og evt, hvordan man henter den med php

www.php.net har en omfattende php-manual.

du kan derudover læse en del om php og databaser på www.webcafe.dk

mvh

Jesper Brunholm