2 spm vedr. MySQL
Fra : Nano**

Dato : 19-11-02 18:10

Min "mySQL" server vil kun tage i mod datoer med formatet yyyy:mm:dd(US),
men den udskriver i dd:mm:yyyy (DK). Hvordan får jeg "vendt" datoen om inden
jeg sender den til MySQL? Har prøvet at sætte <% Session.LCID = 1030 %> op i
toppen men det fungerer ikke rigtig

Jeg bruger PHPMyAdmin, til at sætte min database op, men hvad hedder den
kolonnetype som svarer til access's Autonummeringen?

Håber i kan hjælpe
Nano**

Fra : Jimmy

Dato : 19-11-02 18:42

"Nano**" <nano@nospam.dk> wrote in message
> Min "mySQL" server vil kun tage i mod datoer med formatet yyyy:mm:dd(US),

Det er ikke US format.
US er Måned-Dag-År.

Det er derimod et suverænt fedt format, som alle i hele verden kan læse, da
det går efter princippet Større-mindre-mindst.

Andre formater taber ved at det er umuligt at se på dem udenfor kontekst, om
07-06 er 7/6 eller 6/7.

> men den udskriver i dd:mm:yyyy (DK).

Det er sandsynligvis din asp-driver, der gør dette.
Jeg er ikke sikker på dette, da jeg også selv lider af dette problem og
derfor omformer alle datoer når de kommer ud af basen.

> Jeg bruger PHPMyAdmin, til at sætte min database op, men hvad hedder den
> kolonnetype som svarer til access's Autonummeringen?

AUTO_INCREMENT

Mvh
Jimmy

Fra : Nano**

Dato : 19-11-02 21:47

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev

> Det er sandsynligvis din asp-driver, der gør dette.
> Jeg er ikke sikker på dette, da jeg også selv lider af dette problem og
> derfor omformer alle datoer når de kommer ud af basen.

Og hvordan gør man så det?

> AUTO_INCREMENT

okay det prøver jeg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~