bedre end ALDI 's og så ingen kø ....
Fra : ebbe

Dato : 19-11-02 17:47

Medion 2,66 PC
www.Electriccity.dk har den samme som ALDI men med 512 Mb DDR Ram og ADSL-inkl.
oprettelse
hvorimod ALDI's kun har 256 mb Ram og en forældet modem der totalt er yt idag
merpris 698 kr. = 10.697 kr og så kan jeg som FDB medlem få rabat 3 pct.
mod Aldi's 9.999 kr uden rabat.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 19-11-02 18:02

On Tue, 19 Nov 2002 17:46:37 +0100, "ebbe" <gebbe@mail.invalid> wrote:

> [...]
>merpris 698 kr. = 10.697 kr og så kan jeg som FDB medlem få rabat 3 pct.

Kniber det med at læse? Der er en 100 Gb større HD i Aldi-modellen,
hvor der er også er TV- og radiokort, flashkortlæser, væsentlig mere
software, støjsvagt osv. Til gengæld er der en DVD-brænder i Electric
Citys de andre ting, du nævner. De minder om hinanden, men det er da
langt fra den samme.

Electric City er i øvrigt en Fona-biks - jeg tvivler på, at FDB giver
rabat, når du handler hos konkurrenten!

Fra : ebbe

Dato : 19-11-02 18:19

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:n3rktushicsphb4qarblsltsetofj7maht@4ax.com...

> Kniber det med at læse? Der er en 100 Gb større HD i Aldi-modellen,
der er 120 GB i dem begge, så hvem kniber det med at læse
klip fra Electriccity.dk
Medion 2,66 PC
Markedets stærkeste multimedia PC. Den nye Medion med Intel Pentium 4 2,66 GHz, 512 MB DDR
RAM, 120 GB harddisk (7200 RPM), 533 MHz frontside bus, nVidia GeForce 4 TI 4200 inkl.
tv/video in/out, DV videoredigering, 16x48x DVD, 40x20x48x CDRW. Frontmodul med 1394
FireWire, 2 USB, line in, mic in, S-Video in, composite in. 10/100 Mbit netkort, 6 kanals
lydkort, multimedia keyboard og wheel Mouse. Software bl.a. Windows XP Home, Nero
BurningROM, StarOffice 5.2 OEM, PowerCinema DVD. Inkl. oprettelse af TDC NetExpress
bredbåndsabonnement. Lynhurtigt Internet til fast pris - uanset forbrug. Uden skærm. P4
2,66 GHz 10.697,-
(420 025 0160).

17" farveskærm fra KUN 1.197,-
15" TFT fladskærm fra KUN 2.897,-

> [...]
> software, støjsvagt osv. Til gengæld er der en DVD-brænder i Electric
> Citys de andre ting, du nævner. De minder om hinanden, men det er da

men her er det tilladt at lade en reservere og undersøge nærmere

> Electric City er i øvrigt en Fona-biks - jeg tvivler på, at FDB giver
> rabat, når du handler hos konkurrenten!

Det viste jeg ikke, så er det Electric World der giver FDB rabat.

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 18:24

"ebbe" <gebbe@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det viste jeg ikke, så er det Electric World der giver FDB rabat.

Ja 2% dividende, ligesom Merlin.

Carsten

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-11-02 18:36

"ebbe" skrev:

> Det viste jeg ikke, så er det Electric World der
> giver FDB rabat.

Electronic World - og rabatten er "kun" 2%

Mvh, Lars

Fra : emj

Dato : 19-11-02 21:30

On Tue, 19 Nov 2002 18:35:39 +0100, "Lars Ladingkaer"
<larl@et-soft.dkX> wrote:

>Electronic World - og rabatten er "kun" 2%

Det er jo underornet, når det ikke er dem, der har maskinen
Hilsen emj
--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-11-02 21:55

> <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

ADSL-inkl.

> der er 120 GB i dem begge, så hvem kniber det med at læse
> klip fra Electriccity.dk
> Medion 2,66 PC
[snip]

Ja - mon ikke de er nogenlunde ens.
Men uanset får man da mest for pengene ved at købe Aldi's maskine
Eneste forskel er nok at der ikke er kortlæsere i EC's samt at kabinettet er
lidt andeledes;
måske også med henblik på :
"Besonders leise durch das neue AIRXL-Belüftungssystem"
(http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm)

Men det kan ebbe vel fortælle lidt mere om i morgen ?

Iøvrigt : Hvor meget kan man blive ved med at stoppe i PC'ere ??
Med alle de muligheder der efterhånden er, må der da efterhånden
komme nyt hardwarekoncept i dem - her tænker jeg på IRQ konflikter osv.
Eller er det fordi f.eks. sådanne kortlæsere sidder på noget hardware der
kører på USB interfacet ??

Skulle jeg ud at købe sådan en (over-)"killer" blev det nu nok i EC -
der kan jeg jo købe den uden en krone på lommen
Nedturen kommer så selvfølgelig til april - når man skal betale den,
og kan se hvad den koster til den tid *lol*

/Henning, Sydfyn.

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 22:37

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Men uanset får man da mest for pengene ved at købe Aldi's maskine
> Eneste forskel er nok at der ikke er kortlæsere i EC's

Det er da det som er det fedeste, resten kan man da selv sætte sammen for
billiger penge og hvis man genbruger noget af det man har nu så er man da
sluppet endnu billiger.

Carsten

Fra : Martin S.

Dato : 21-11-02 16:52

"Howard" <news@STOP-SPAMchiptech.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da det som er det fedeste, resten kan man da selv sætte sammen for
> billiger penge

Som der er blevet nævnt utallige gange. Med den dertilhørende software kan
du ikke lave en maskine med samme specifikationer.

og hvis man genbruger noget af det man har nu så er man da
> sluppet endnu billiger.

Ja - det er der jo ikke noget nyt i... Men det er da et tyndt
sammenligningsgrundlag.

..

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 18:35

"Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som der er blevet nævnt utallige gange. Med den dertilhørende software kan
> du ikke lave en maskine med samme specifikationer.

Nu er det meste af det software en tynd kop the.
Så koster det jo heller ikke så mange knapper hvis man har mulighed for at
handle OEM versioner som der er tale om her.
Samt vi taler om versioner hvor sidste salgs dato er rundt om hjørnet.

Tror det er lang fra de fleste som har set efter udvalget af software da de
valgte at købe denne PC.

Akt udover Works og XP er noget man normalt får med når man køber
grafikkort, CD-Rom brander mm.

Ellers har langt de feleste i dag også mulighed for at "låne" sig til det.
Eller hente gratis software på nettet der kan det samme, som feks.
OpenOffice og StraOffice.

> og hvis man genbruger noget af det man har nu så er man da
>
> Ja - det er der jo ikke noget nyt i... Men det er da et tyndt
> sammenligningsgrundlag.

Hvorfor er det det.
Folk fiser ud og køber ny PC, mange gange kunne de spare flere tusind kroner
ved at opdater den gamle.

Hvad skal man med 2 versioner af XP feks.

DVD drev, floppy og kabinet, bundkort, CD-brander, netkort, lydkort og modem
kan i de fleste tilfælde sagens genbruges.

Udviklingen er på CPU, RAM, Grafikkort og Harddisk størrelse.

Carsten

Fra : Søren Friis

Dato : 21-11-02 19:10

>Hvad skal man med 2 versioner af XP feks.

Hvis det skal gå helt korrekt for sig, så følger en OEM XP installation
med den maskine den bliver solgt sammen med og må faktisk ikke
installeres på andre maskiner!!! (Hvor utroligt det end måtte lyde! Men
det er jo MS i en nøddeskal... de skal jo gerne tjene penge på ALT)

/SF

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 20:58

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installeres på andre maskiner!!! (Hvor utroligt det end måtte lyde! Men
> det er jo MS i en nøddeskal... de skal jo gerne tjene penge på ALT)

Ja det er jeg godt klar over, men hvad skal man så stille op med den licens
man har i forvejen?

Desuden hvordan skal de kunne holde styr på det, det kabinet jeg har under
bordet har udateret/skiftet indmad flere gange så der i dag kun er selve
kabinettet og floppy drevet som er tilbage fra den gang jeg bygget den
første PC.
Side da har der været udskiftet så meget at jeg kunne bygge 2-3 Pc'er ved
siden af.

Carsten

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-11-02 20:12

"Howard" skrev:
> [...]
> [..]
> Akt udover Works og XP er noget man normalt får
> med når man køber grafikkort, CD-Rom brander mm.

Word 2002
Encarta 2002
Autoroute 2002
?

> Ellers har langt de feleste i dag også mulighed for
> at "låne" sig til det.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

Når indtrykket af provokation har fortaget sig, vil jeg gerne låne den
fjernbetjening du omprogrammerer Sony DVD-afspillere med på
http://www.chiptech.dk/. Det er aligevel bare en gammel DVD-afspiller jeg
har, og sidste salgsdato er vel overstået. Jeg sender lige min adresse...

Mvh, Lars

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 21:07

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> Word 2002
> Encarta 2002
> Autoroute 2002
> ?

Ja det høre også under Woks, jeg mangler at skive Suite (Works Suite 2002)

Hvem ejer ikke word eller hele office pakken i dag?
Du kan måske ikke leve uden Encarta 2002 & Autoroute 2002!
Så har du måske også lademanns leksikon!

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Det gør du da bare!

> [...]
> har, og sidste salgsdato er vel overstået. Jeg sender lige min adresse...

Den låner jeg ikke ud, men du kan komme forbi eller sende den.
Hvis den er for gammel så kan min fjernbetjening ikke lave mirakler, så skal
der en dyre chip løsning til, desværre.

Carsten

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-11-02 21:28

"Howard" skrev:
> Hvem ejer ikke word eller hele office pakken i dag?

Word 2002?- ved jeg ikke. Har du et tal ?

Office pakken til +4000 kr? Nah?

> Du kan måske ikke leve uden Encarta 2002
> & Autoroute 2002!

Fine programmer.

> Så har du måske også lademanns leksikon!

Ja da - dog ikke den fra i år ;-|

> Den låner jeg ikke ud, men du kan komme
> forbi eller sende den.

Øv, antog et øjeblik at du så også besad en vis villighed til at ofte din
egen virksomhedsindtjening, når nu du opfordrede læserne til at ofre de
andre virksomheders indtjening.

Mvh, Lars

PS. Min DVD-afspiller klarer du sikkert med et snuptag- det er bare en
gratis "upgrade" ikke ?

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 21:48

> Word 2002?- ved jeg ikke. Har du et tal ?
>
> Office pakken til +4000 kr? Nah?

> Fine programmer.

> Ja da - dog ikke den fra i år ;-|

Du lyder som min far, han har også sin PC fyldt op med lort, som om man ikke
kan finde de oplysninger og ting man skal bruge i dag på nettet.

> Øv, antog et øjeblik at du så også besad en vis villighed til at ofte din
> egen virksomhedsindtjening, når nu du opfordrede læserne til at ofre de
> andre virksomheders indtjening.

Nej, men du kan prøve at stjæle den, når jeg ikke ser det.

Jeg tør godt at se sandheden i øjne og tale åbent om det, for det er jo
sådan tingne er.

Jeg er ikke hellig.
Det er mere end 60% af Danmarks befolkning heller ikke, så jeg føler mig
rimelig normal!

> PS. Min DVD-afspiller klarer du sikkert med et snuptag- det er bare en
> gratis "upgrade" ikke ?

Du må da være sindssyg!
Hvis jeg kendte dig så var det ok, så måtte du også låne alt mit software

Hvad har man venner for!

Carsten

Fra : Howard

Dato : 22-11-02 09:58

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> Word 2002?- ved jeg ikke. Har du et tal ?
>
> Office pakken til +4000 kr? Nah?

Hvis man har hjem boende børn, som er i skole alderen, eller studierne, så
kan man købe en studie licens til 1000 - 1500 kr.

Jeg er temmelig sikker på at langt største delen 80% af alle private PC ejer
falder under den kategori.

Carsten

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-11-02 09:33

Howard wrote:

> Hvem ejer ikke word eller hele office pakken i dag?

Det gør jeg ikke, og jeg har ikke i sinde at anskaffe den.
Jeg klarer mig fint med Emacs og LaTex.

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : Howard

Dato : 22-11-02 09:54

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg ikke, og jeg har ikke i sinde at anskaffe den.
> Jeg klarer mig fint med Emacs og LaTex.

Ok!
Så omformuler jeg min påstand!
Hvem ejer ikke Word (office) eller tilsvarende i dag?

Carsten

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-11-02 22:16

On Thu, 21 Nov 2002 18:34:55 +0100, "Howard"
<news@STOP-SPAMchiptech.dk> wrote:

>Akt udover Works og XP er noget man normalt får med når man køber
>grafikkort, CD-Rom brander mm.

Cyberlink Power DVD?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 22:26

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Cyberlink Power DVD?

Hvad med det?
Power DVD har jeg tidliger fået med sammen med et grafikkort, eller DVD
drev.

Carsten

Fra : Martin S.

Dato : 27-11-02 00:42

<KLIP EN MASSE>
> Eller hente gratis software på nettet der kan det samme, som feks.
> OpenOffice og StraOffice.

Det er da fuldstændig irrelevant om man har programmerne i forvejen eller
ej. Det med at "låne" overser jeg i denne sammenhæng.
Det er stadigvæk et faktum at hvis man skal købe en tilsvarende maskine med
nøjagtig samme software så er det uladsiggørligt at lave en identisk maskine
med samme software.

> Hvorfor er det det.
> Folk fiser ud og køber ny PC, mange gange kunne de spare flere tusind
kroner
> ved at opdater den gamle.

Ja selvfølgelig er der penge i at skifte hardware ud. Men skal du
sammenligne noget så er du nødt til at have et udgangspunkt.
Udgangspunktet i dette tilfælde: En person skal have en ny pc med software
(og nej vedkommende har ikke nogen venner som lige kan skaffe noget
software, eller bytte noget billig hardware).

Og så er det da hamrende ligegyldigt om man kan opgradere sin pc til noget
der ligner ditto - men spare penge ved at beholde harddisk, ram cpu,
grafikkort osv. Så er PC-erne jo ikke identiske vel ??
Ellers kan man jo bare skifte en PIV 1,6 Ghz ud med en 2,4 Ghz og så påstå
det er den samme pc som i Aldi fordi de kører samme clockfrekvens..

Som samlet system med software kan Aldis priser ikke slås. En anden ting er
hvad man har brug for og hvilken software man egentlig ønsker.

Og nej jeg ville aldrig selv drømme om at købe en Aldi pc.

> Hvad skal man med 2 versioner af XP feks.

dunno

> DVD drev, floppy og kabinet, bundkort, CD-brander, netkort, lydkort og
modem
> kan i de fleste tilfælde sagens genbruges.
>
> Udviklingen er på CPU, RAM, Grafikkort og Harddisk størrelse.

Mainboard er der vist også en del udvikling i. Brænderteknologi er der vist
også.....
Det eneste som i mine øjne er stagneret i computerudviklingen er
Floppydrevet, som af og til er en
nødvendighed som jeg ikke ville kunne leve foruden.

Martin

Fra : Howard

Dato : 27-11-02 01:51

> [...]
med
> nøjagtig samme software så er det uladsiggørligt at lave en identisk

Det er uladsiggørligt fordi jeg ikke kan købe det samme kabinet tomt!
Men jeg kan finde et tilsvarende eller bedre.
Og jeg kan bygge en som er tilsvarende eller bedre for de samme penge eller
billiger.

Softwaren er underordnet, der er da ingen der køber denne PC fordi den har
Encarta 2002!

> [...]
> (og nej vedkommende har ikke nogen venner som lige kan skaffe noget
> software, eller bytte noget billig hardware).

En PC med software, hvad har denne PC enligt at byde på udover XP?
Hvis man bare kaster en masse software ned i kassen, er det så et godt
tilbud?

Min første PC var også fyldt med en masse software og spil, jeg brugte det
aldrig og det blev slettet.
Men jeg har betalt for det, måske de kunne have givet mig noget mere ram i
stedet for.

> [...]
> Ellers kan man jo bare skifte en PIV 1,6 Ghz ud med en 2,4 Ghz og så påstå
> det er den samme pc som i Aldi fordi de kører samme clockfrekvens..

Men hvorfor skal den være identisk.
Jeg sagde at man kan med forholdsvis få midler gøre sin PC up to date ved
at opgrader visse ting.

Min Far var også af den mening at det var tid til at skifte han PC, han
havet udset sig en komplet Amitech med ny 17" skærm.

Jeg tilbød at opgrader hans PC, men det ende med at jeg bygget en helt ny
til ham fordi jeg kunne lave det langt billiger selv end hvad Amitechen
kostede og den blev både støre og kraftigere samt han fik en TFT skærm for
under prisen på et komplet Amitech PC.

> [...]
> Floppydrevet, som af og til er en
> nødvendighed som jeg ikke ville kunne leve foruden.

Om en brænder er 4 gange hurtigere har ikke meget at sige, det er ikke grund
nok til at købe nyt.
Mainboard er der heller ikke den store grund til at skifte, for den dag det
ikke længer er muligt at få ordentligt kompatibel CPU og Ram.

Carsten

Fra : ebbe

Dato : 20-11-02 00:18

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse news:are8d2$pj2$1@sunsite.dk...
> Ja - mon ikke de er nogenlunde ens.
> Men uanset får man da mest for pengene ved at købe Aldi's maskine
Aldi's 256 er alt for lidt, Grafik kræver 512

> Eneste forskel er nok at der ikke er kortlæsere i EC's samt at kabinettet er
> lidt andeledes;

Hvad skal man bruge kortlæsere til ?
Jeg kan koble mit digitalkamera på via USB den har CF-kort 1 GB

> måske også med henblik på :
> "Besonders leise durch das neue AIRXL-Belüftungssystem"
> (http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm)

Igen noget smart påfund med luft ud i siden, hvor EC har den foran.
Altid med ALDI, har de kun ganske få på lager og de er hurtigt udsolgte, der må være
folk der stadig svømmer i penge, siden de 2 gange årligt kan udskifte deres PC'er.

Min er fra dec. 1998 og klarer sig ganske godt, men jeg kunne også bare købe en ny,
men efter JUL hedder det vel 3,0 Ghz og 1 GB Ram og næste år 5,0 Ghz og 2 GB Ram
og harddiske på 1000 GB

Jeg får snart medarbejderbredbånd (www.medarbejderbredbånd.dk)

Fra : Leony

Dato : 20-11-02 11:58

> Hvad skal man bruge kortlæsere til ?
> Jeg kan koble mit digitalkamera på via USB den har CF-kort 1 GB

Hvis du putter kortet i en kortlæser suges der ikke strøm på kameraet når
billederne overføres (dette er i hvert fald min forståelse).
Kortlæseren (hvis den er ekstern) er lidt mere brugervenlig. Personligt vil
jeg hellere slæbe kortlæser til 400 kr med div. steder end slæbe et kamera
til 3000+ kr med, bare for at have en kortllæser.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Howard

Dato : 20-11-02 12:04

> [...]
> jeg hellere slæbe kortlæser til 400 kr med div. steder end slæbe et kamera
> til 3000+ kr med, bare for at have en kortlæser.

Det smarte ved den kort læser at den understøtter alle de kort som er på
marked, så man har mulighed for at læse en kort type man feks. normalt ikke
bruger, hvis en kammerat lige kommer forbi med de sidste billeder fra
festen.

Er der nogen som har fundet ud af hvad det er for et motherboard som sider
i?

Carsten

Fra : Andrew

Dato : 20-11-02 17:41

> Jeg får snart medarbejderbredbånd (www.medarbejderbredbånd.dk)

prøv www.medarbejderbredbaand.dk

Mvh Anders

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 20-11-02 00:51

"ebbe" skrev:
> Hvad skal man bruge kortlæsere til ?
> Jeg kan koble mit digitalkamera på via USB
> den har CF-kort 1 GB

Hvis det er USB-1 du kobler dem sammen med, så tager det dig formentlig en
12-14 min. at overføre 1GB. Det vil den indbyggede kortlæser formentlig kun
behøve en 0,5-1 min. til.

Men derudover giver det jo også en vis ekstra komfort med en kortlæser.
F.eks. hvis man har flere CF-kort, eller hvis man har familie/venner som
selv har digitalkameraer (måske endda med en anden type memory-kort) og man
gerne lige vil have en kopi af deres billeder - eller de en kopi af dine.

Mvh, Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 19-11-02 22:06

Uanset hvad kræver den vel også oprettelse af bredbånd, i stil med køb af
mobiltelefon med abonnement.
Man kan i hvert fald være sikker på at så har TDC givet et godt tilskud til
den, men de måtte da gerne betale noget af min pc'er også.
Men hvad med de kunder, der allerede har ASDL og/eller ikke ønsker at hooke
sig op til TDC?
Spørger du mig er det et godt tilbud til en meget specifik målgruppe.
Altså kunder, der skal have ADSL fra TDC og som mangler ny computer.

mvh Peter