Hjælp mit netværk duer ikke mere
Fra : Kim

Dato : 20-11-02 00:31

Min ene computer har valgt at bruge en under maske der hedder 255.255.254.0,
hvorfor gør den det, og hvordan dælen får jeg den til at hedde 255.255.255.0

Kim Christiansen
4you@adslhome.dk
www.kimsbear.dk

Fra : Dennis Nilsson

Dato : 19-11-02 18:12

Lidt svært spørgsmål, da du ikke skriver hvilke OS du triller med
anyway, hvis det er en DHCP server dit netkort bliver konfigureret af fra
din ISP, kan det jo tænkes de har lavet nogle ændringer på netværket.

/D.N

Fra : Kim

Dato : 19-11-02 01:50

Ja naturligvis, du har ret, det er windows XP, jeg har adsl, så jeg kan ikke
konfigurere det manuelt da jeg kun har en switch.

Problemmet er pluselig opstået, jeg har haft det engang før, men det var
inden adsl, da var kun 2 pc'er.

Jeg kan se når jeg går i egenskaber for netværk, status, og understøttelse
at den ene bruger 255.255.254.0. den har før brugt 255.255.255.0 . og jeg
kan naturligvis ikke komme i forbindelse med de andre pc'er på netværket.

Findes der ikke en måde hvorpå jeg kan tvinge den til at bruge den rigtige
undermaske ?......Eller skal jeg virkelig ominstaller helt igen. Har også
tænkt på at slette helle netværksinstillingerne, men det må jeg heller ikke.
jeg har status som administrator.

Kim

Fra : mik

Dato : 19-11-02 20:07

"Kim" <4you@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undermaske ?......Eller skal jeg virkelig ominstaller helt igen. Har også
> tænkt på at slette helle netværksinstillingerne, men det må jeg heller

2 muligheder du kan prøve - jeg ville starte med nr. 2

1. Du kan evt. rette det manuelt på din XP under egenskaber for LAN vælg
TCP/IP klik på egenskaber - skriv IP + undernet maske sig ok til det hele.
genstart
Gå ind samme sted igen - sæt hak i hent automatisk en IP-adr.

2. En anden mulighed er at klik på start - kør skriv cmd
når dos boksen kommer skriv ipconfig /renew
(giver dig en frisk ipadresse og undernetmaske)

Mikk

Fra : Cubus

Dato : 19-11-02 18:15

"Kim" <4you@adslhome.dk> skrev

> Min ene computer har valgt at bruge en under maske der hedder 255.255.254.0,
> hvorfor gør den det, og hvordan dælen får jeg den til at hedde 255.255.255.0

Hvis det er fordi du får dine IP-adresser og undernetmasker dynamisk fra en
internetudbyder kan du næppe gøre det store ved det.

Du kunne selvfølgelig sætte en router på og lade denne router dele adresser
ud til dine maskiner.

Alternativt kunne du, for at få lokalnetværket til at spille, installere en anden
protokol til dette formål. Eller give netkortene en ekstra IP-adresse i et
fælles adresserum.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/