Reconfig af en Cisco 678
Fra : GangstaCodah

Dato : 19-11-02 16:33

Hiyas NG,

Undertegnede venter på flere stabilisatorer til sin Cisco 827 (1 var ikke
nok ), og i mellemtiden har jeg fået fat i Cisco 678 som før i tiden sad
på en cybercity adsl.

Så. Min linje er en tiscali linje, så vil jeg gerne reconfigge 678. Jeg har
lidt på fornemmelsen af 678 kører med fuldstændig samme version af cbos som
tiscalis egne 677, ergo ville jeg prøve deres reconfig.exe ... den virkede
ikke.

Så tænkte jeg - ok, jeg nulstiller routeren bare ! Jeg fandt kanon link (
http://www.herbighouse.com/cisco/ciscofaqs.html#Option2NoPasswordHowto ) og
hyperterminal bliver startet.............. Men den kan ikke komme i kontakt
med routeren. Altså, selve linket bliver etableret, bare ingen password
forespørgsel ... så prøver jeg at bryde bootsekvensen - når alarm lyset
tænder kort under bootning, prøver jeg at klikk ctrc-c i vildskab - og der
burde jeg komme ind i debug mode, but Nooooooooooo...

Jeg tror stadigvæk at det er som om der simpelthen IKKE er link til
routeren.. Hyperterminal siger godt nok at den er "connected", men jeg går
ud fra, at på det tidspunkt har den bare kørte OpenFile( .. ) på COM1
port... og det kan man godt gøre selvom der overhovedet ikke sidder noget
udstyr i den anden ende...

Er der nogen der har nogle erfaringer med 678 (eller bare 677) mht. at
flashe den / opgradere cbos/ reconfigge / osv. ?

Indstillinger til at connecte er: 38k4, databit=8, parity=none, stop bits=1,
flow ctrl = none..

-- Gansta -- Codah --

Fra : Rene Joergensen

Dato : 19-11-02 17:19

GangstaCodah <deusNOSPAN@NOSPAMkoffein.NO.S.P.A.M.dk> wrote:

> Indstillinger til at connecte er: 38k4, databit=8, parity=none, stop bits=1,
> flow ctrl = none..

Prøv med 9600 istedet for.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : GangstaCodah

Dato : 19-11-02 17:30

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> Prøv med 9600 istedet for.

Yes, prøvede med alt mellem 38k4 til 9k6, og stadigvæk det samme... der er
et eller andet der siger mig, at det er routeren som simpelthen måske er
fucked...............

-- Gansta -- Codah --

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-12-02 00:04

>Yes, prøvede med alt mellem 38k4 til 9k6, og stadigvæk det samme... der er
>et eller andet der siger mig, at det er routeren som simpelthen måske er
[...]

Det SKAL være 9600....

Får du overhovedet _noget_ data ind over Hypertrm?

Umiddelbar SKAL den komme og skrive epanding CBOS osv. osv under boot,
hvis du connecter og power cycler....

Kan du ikke trykke Ctrl-C når den skriver Hello! - eller skriver den
aldrig hello... så lyder den ret flad.... :(

/Henrik