Store blobs i MySQL
Fra : Morten Porsborg Køhl~

Dato : 19-11-02 15:32

Hejsa.

Jeg har brug for at smide nogle store billeder (~20MB) ind i MySQL som
blobs, via Java. I Java-programet har jeg filen som en hex-streng, hvilket
virker så længe billedet ikke er særligt stort.
Først fik jeg en fejl der gik på for stor pakkestørrelse, men det kunne jeg
konfigurere mig ud af i MySQL-serveren.

Nu får jeg følgende fejl:

java.sql.SQLException: Communication link failure: java.net.SocketException
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sendCommand(Unknown Source)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sqlQueryDirect(Unknown Source)
at com.mysql.jdbc.Connection.execSQL(Unknown Source)
at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(Unknown Source)
at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(Unknown Source)

Jeg bruger JConnector's jdbc driver, og alt andet virker fint, bortset fra
indsættelse af de store billeder. Grænsen ligger omkring de 16 MB. Fejlen
kommer i både Windows og Linux.

Nogen gode idéer? Nogen der har løst samme problem en gang?

På forhånd tak.

/Morten P. Køhler

Fra : Morten Porsborg Køhl~

Dato : 20-11-02 12:03

Spørgsmålet er ikke længere relevant. Vi fandt en løsning med at gemme
filnavne i databasen i stedet....

/Morten