Jeg har haft em hjemmeside, som er blev hostet hos et firma i København. I
 begyndelsen af 2992 ønsker at flytte denne hjemmeside til et andet domæne,
 og ville altså nedlægge den gamle hjemmeside. Den 23. februar 2002 sender et
 brev (snail-mail) til firmaet (for at være sikker på, at opsigelsen kan
 dokumenteres). I brevet står "
 
 ---------------------
 "Vedr. xxx-domæne
 Da ovenstående domæne flyttes over på det nye yyy-domæne ønskes det ikke
 forlænget, når abonnementsperioden udløber."
 -----------------------
 
 Herefter hører jeg ikke noget fra firmaet, før de i september 2002 sender
 mig en regning for en ny abonnementsperiode til nævnte domæne. Jeg reagerer
 og siger, at det må være en fejl, da hostingen er opsagt, men de mailer til
 mig, at man - i henhold til deres betingelser - skal opsige sin hosting ved
 at angive sin personlige brugerkode, og det har jeg endnu ikke gjort. Altså
 sender de så min gamle kode til mig, og jeg sender et nyt brev til firmaet,
 hvor jeg opsiger domænet igen med angivelse af denne kode.
 
 Så sender de mig derefter en regning for ny abonnementsperiode, med den
 begrundelse, at jeg har opsagt min hosting for sent. De regner opsigelsen
 for at være det brev som er sendt til dem i anden omgang, og ikke det
 første.
 
 Men mit første brev (citeret ovenfor), hvor jeg opsiger min hosting, er
 sendte ca. et halvt år inden at abonnementsperiodens udløb, og med præcis
 angivelse af hvilken hosting jeg ønskede at opsige, dog uden angivelse af
 hemmelig kode. Dengang reagerede firmaet ikke, så derfor gik jeg ud fra, at
 hostingen var opsagt.
 
 Nu truer de så med at "indberette mig til Ribers", hvis jeg ikke betaler!
 
 Hvad mener andre om juraen i denne sag?
 
 v.h.
 Jakob Muncker
 
 
 
  
            
             |