hvad gå der galt?!?
Fra : Zonk

Dato : 19-11-02 13:44

jeg er helt ude og skide:

køber et ecs k7vza i dmpe, sat en duron 750 mhz på

intet billede! blæsere kører og lamper lyser.

tester herefter med andre grafikkort - både pci og agp - ingen resultater.

kører herefter ned til en ven med et det der ender på 5a også et ecs - meget
populært. sætter min duron i hans, det virkede.

derefter prøvede jeg at sætte hans xp1800 i min, det virkede IKKE. Da jeg
herefter ville sætte hans 1800 tilbage igen virkede den heller ikke!

Og kernerne er IKKE knækkede - de er pæne og hele. så nu stå jeg med 2
computere med førstnævnte problem!

er der nogle rare sjæle som kan hjælpe? jeg har også prøvet at resette bios
og alt så noget med det hjælper ikke en skid! flere skærme og andre ram og
uden diske på...

HJLÆÆÆÆP

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 14:55

"Zonk" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bios
> og alt så noget med det hjælper ikke en skid! flere skærme og andre ram og

Lad mig sige det sådan, du har futtede en XP1800 af.

Jeg har selv prøvet samme problem en gang, her smadret jeg en XP1600 og en
XP 1800, byttede bundkortet og fik en ny processor så virkede det.

Dit bundkort er tydeligvist defekt.

Carsten

Fra : Chr. Mygind

Dato : 19-11-02 16:52

Howard skrev:

> [...]
>
> Jeg har selv prøvet samme problem en gang, her smadret jeg en XP1600
> og en XP 1800, byttede bundkortet og fik en ny processor så virkede

Jo, men det løser jo ikke mysteriet med, hvorfor Duron-cpu'en så overlevede
et forsøg i det defekte ECS-bundkort, hvis det er bundkortet, der er
synderen.

Var kølere korrekt monteret?
Er du sikker på, at bundkortet (-ene) var monteret korrekt, og at de ikke
kortsluttede, f.eks bagpå?

Er svarene ja er mit _gæt_, at ECS-bundkort 1 var/er defekt og at du hærgede
1800-cpu'en mekanisk under operationen.

/Chr

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-11-02 23:26

Chr. Mygind wrote:

> Er svarene ja er mit _gæt_, at ECS-bundkort 1 var/er defekt og at du hærgede
> 1800-cpu'en mekanisk under operationen.

Oversættelse: knækkede en mikroskopisk flig af kanten af coren på
1800+'eren.
Hvis du selv lod ham sætte den på dit bundkort og tilbage på sit eget,
er det ikke din fejl.

Fra : Henning

Dato : 20-11-02 22:59

>derefter prøvede jeg at sætte hans xp1800 i min, det virkede IKKE. Da jeg
>herefter ville sætte hans 1800 tilbage igen virkede den heller ikke!

Motherboard brænder CPU af - er set før

Fra : Chr. Mygind

Dato : 20-11-02 23:02

Henning skrev:

> Motherboard brænder CPU af - er set før

Aha. Hvorfor overlevede Duron'en så?

/Chr

Fra : Howard

Dato : 20-11-02 23:18

"Chr. Mygind" <mygind@FJerNc.dk> skrev i en meddelelse

> Aha. Hvorfor overlevede Duron'en så?

Ja det må vel være noget med at XP og Duron bruger forskellige conector,
eller den kan klare mere.

Carsten

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-11-02 00:54

Howard wrote:
> "Chr. Mygind" <mygind@FJerNc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må vel være noget med at XP og Duron bruger forskellige conector,
> eller den kan klare mere.

Det vil jeg mene er højst usandsynligt.
Hvis XP'eren futter af fordi den får for høj spænding, så gør Duron'en
også, så det er næppe grunden.

Fra : Howard

Dato : 21-11-02 08:55

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg mene er højst usandsynligt.
> Hvis XP'eren futter af fordi den får for høj spænding, så gør Duron'en
> også, så det er næppe grunden.

Men faktum er at 2 XP cpu er gået på det bundkort hvor Duron er sluppet
"fri" så der må være en forskel.

Carsten

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-11-02 13:07

Howard wrote:

> Men faktum er at 2 XP cpu er gået på det bundkort hvor Duron er sluppet
> "fri" så der må være en forskel.

Vi har endnu ikke set hans svar på om han har overset at der kunne være
knækket en mikroskopisk flig af.

Fra : Martin S.

Dato : 26-11-02 20:07

> Vi har endnu ikke set hans svar på om han har overset at der kunne være
> knækket en mikroskopisk flig af.

Mikroskopisk flig.. ja right.
Hvis en mikroskopisk flig (som altså kræver en lup eller lign. for at blive
set) er nok til at smadre en cpu, så kunne man jo risikere at AMD ikke kunne
bestille andet end at undersøge deres fejlmeldte cpuer med lup. Den tror jeg
sgu ikke på.
Der skal godt nok også meget til at smadre en XP.. Har samlet 8 stk.
efterhånden.
Ingen problemer, både med std. og Thermal køler/blæser. Jeg ved ikke helt
hvordan det lykkes nogle at smadre sådan en kerne, men at det skulle være
nok med en mikroskopisk flig er lidet sandsynligt. Du mener måske
makroskopisk ??

Mvh. Martin