MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvor findes reg. nummeret...
Fra : john

Dato : 19-11-02 12:34

Hvor kan jeg finde mit registreringsnummer i reg.databasen (regedit) ?

John

Fra : Morten

Dato : 19-11-02 14:55

> Hvor kan jeg finde mit registreringsnummer i reg.databasen (regedit) ?

ProductKey findes i registreringsdatabasen under
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/
CURRENT VERSION, som man skal markere. Derved kommer der en
stribe oplysninger i højre skærmbillede, hvor man finder nøglen ProductKey.

Mvh.
Morten

Fra : john

Dato : 19-11-02 15:14

Nej det er der ikke hos mig.. Det nærmeste jeg kan finde er noget
productId - men det består kun af en masse tal - og hvis jeg husker rigtigt,
er der også bogstaver i blandt.

Jeg bruger xp - ved ikke om det gør en forskel

John

Fra : Morten

Dato : 19-11-02 17:31

> [...]
> er der også bogstaver i blandt.
>
> Jeg bruger xp - ved ikke om det gør en forskel

Jo, det gør en forskel. I XP fremgår nummeret ikke direkte - det
kræver et lille program at lokke det frem. Det finder du fx her, hvor
linket til programmet er det første tekst med understregning.
http://www.webtree.ca/windowsxp/tips_fixes.htm

Mvh.
Morten