DropDown-problem
Fra : Jørgen Staun

Dato : 19-11-02 10:31

Jeg har fixet mig en lille dropdownmenu, hvor jeg skal hente to parametre
udfra den selection brugeren vælger.

Jeg har bare et lille problem. Jeg kan ikke få fat i de to værdier.
I min DB har jeg to felter STARTDATO og SLUTDATO. Det er disse jeg gerne vil
have. Men brugeren skal bare se ugen i dropdown-menuen.

Nogen forslag til hvordan jeg henter de to værdier?? - Jeg kan godt få fat i
den første da ved nedenstående eksempel, men kun fordi at formen
DropDownDate får værdien i RS2("STARTDATO")

<% DropDownDate=request.form("DropDownDate") %>
<form action="<%= request.servervariables("script_name") %>" method="post">
<Select name="DropDownDate" size="1">
<% do while Not rs2.EOF %>
<option value="<% = rs2("STARTDATO") %>"> <%=
rs2("VISNINGSFORMAT_UGE")%></option>

<% rs2.movenext %><% loop %></Select><br>

<input type="submit" value="Vis Skema">
</form>

Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 11:08

Jørgen Staun skrev:

> [...]
> værdier. I min DB har jeg to felter STARTDATO og SLUTDATO. Det
> er disse jeg gerne vil have. Men brugeren skal bare se ugen i

Kik på DatePart-funktionen:
http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/datepart.html

Husk at teste om den rammer de rigtige numre inden du færdiggør
siden. Det kan være nødvendigt at sætte FirstWeekOfYear for at få
det korrekte nummer ud.

--
Jens Gyldenkærne Clausen