Konfliktskyhed ... hvad kan man gøre ...
Fra : Gaffa

Dato : 02-03-01 13:29

En af mine venner er _meget_ konfliktsky, og afholder sig for at tage
diskussionerne op, og i stedet lader dem ligger, hvor problemerne så for det
meste hober sig op, og lægger sig som tunge sten i psyken.

Findes der kurser og evt. professionel behandling eller andet for at
neddrosle en sådan konfliktskyhed ?

Hilsen
Gaffa
--
Remove the 'x' in front of my e-mail address if you reply by e-mail.

Fra : J¤mfruen)

Dato : 06-03-01 08:22

hej Gaffa

Gaffa <xGAFFA@MAIL.DK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97o3ln$sc9$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> meste hober sig op, og lægger sig som tunge sten i psyken.
>
> Findes der kurser og evt. professionel behandling eller andet for at

Ja med NLP-terapi kan få hjælp til at ændre på ens reaktionsmønster - Det
bliver bl.a brugt i erhvervslivet for at uddanne folk til bedre forhandlere.
Men også privat som et redskab til at ændre på uheldige vaner.

> Hilsen
> Gaffa
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : /arcana

Dato : 08-03-01 16:14

"Gaffa" <xGAFFA@MAIL.DK> wrote in message

> Findes der kurser og evt. professionel behandling eller andet for at
> neddrosle en sådan konfliktskyhed ?

Jeg vil ud fra personlig erfaring anbefale ham at begynde at træne en eller
anden form for kampsport/kampkunst. Det vil give ham en uvant grad af
assertion efter kort tids træning.

/arcana