OT: Forsvundet dansk understøttelse i Nets~
Fra : Claus Olesen

Dato : 19-11-02 01:51

Hej,
Undskyld jeg bryder ind med et, for denne gruppe, totalt off topic
spørgsmål. Jeg har prøvet at stille det i
dk.edb.internet.software.mail+news, men der sker vist ikke så meget.
Jeg har bare lidt (læs: MEGET, jeg er ved at være godt træt af det) brug
for hjælp og håber folk kan bære over med denne post.

Jeg bruger Netscape 6.2.1 og har gjort det i et lille stykke tid nu.
For en ca. 3 uger siden skete der ét eller andet da jeg surfede rundt,
hvilket fik Netscape til at gå helt og aldeles ned (hvilket er første
gang jeg har oplevet Netscape gå ned, på trods af at jeg har brugt
diverse udgaver af programmet gennem de sidste 8 år).
Da jeg så startede programmet op igen var der sket en tydelig ændring.
Hele mailopsætningen var røget sig en tur... Det var som om det hele var
nulstillet og jeg skulle til at sætte ALT op igen (okay, noget af det
var bare at skrive adressen på det bibliotek hvor mine mails og
nyhedsgrupper lå).
Og som om det ikke var nok, så er der nu problemer med de danske
bogstaver. Når jeg skriver selv og i de fleste mails jeg modtager er der
ingen problemer, men f.eks. her i de danske nyhedsgrupper er æ, ø og å
ændret til... andre tegn. Det mystiske er så, at hvis der er citeret
tekst kan jeg uden problemer se æ, ø og å i den citerede tekst, men ikke
i den "nye" tekst (sig til hvis det ikke er forståeligt).

Jeg kører XP og installerede Netscape 6.2.1 uden at afinstallere
Navigator. Derefter afinstallerede jeg Navigator, men beholdte alle
bibliotekerne, så jeg stadig havde filerne med mine mails og nyhedsgrupper.
Det er jo ikke muligt, endnu, at downloade danske understøttelse til
Netscape 6.2.1, men før programmet gik ned var der ingen problemer med
de danske bogstaver, så det kan være den har brugt noget fra Navigator
versionen?!?

Derudover begynder et eventuelt svarvindue jeg åbner at bruge enormt
mange systemresourcer når jeg skal svare på mails eller
nyhedsgruppeindlæg hvor Netscape ikke kan genkende æ, ø og å. Det vil
sige, at selve vinduet har meget svært ved at opdatere hvis jeg skifter
til andre vinduer eller jeg kan sidde og skrive lystigt på et svar og så
pludselig begynder den så på at suge på systemresourcerne og så går det
galt. Mit "halve" indlæg i "Problemer med Stofanet" tråden viser hvad
der kan gå galt, kun en brøkdel af den originale tekst blev sendt og alt
hvad jeg havde skrevet var væk.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh

Claus Olesen
--
http://GentleGiant.8m.com

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not
sure about the universe." ~ Albert Einstein

Fra : Willem Kulk

Dato : 19-11-02 09:36

Jeg ved ikke om det hjælper men jeg har også haft problemer med denne
version (dog ikke så store som dine).
Jeg har installeret version 7 og det virker stort set uden problemer og
er betydelig bedre end 6'eren. En anden mulighed er Mozilla browseren
som jeg har installeret på konens computer, her er der nemlig mulighed
for at installere danske sprogmodul. Både 7'eren og Mozilla 1.0 ser ud
til at være ens, der er i hvert tilfælde nøjagtig de samme muligheder og
de bruger samme opsætning.
Venlig hilsen
WK

Fra : Claus Olesen

Dato : 19-11-02 14:07

Willem Kulk wrote:

> [...]
> at installere danske sprogmodul. Både 7'eren og Mozilla 1.0 ser ud
til at være ens, der er i hvert tilfælde nøjagtig de samme muligheder og

Vil det sige, at der er dansk understøttelse i 7'eren? (jeg har hørt
andre gode ting om udgaven, men har ikke villet opgradere når nu "alt
kørte fint" (dvs. før det hele crashede)).

Claus Olesen

Fra : Willem Kulk

Dato : 20-11-02 08:10

Jeg har ikke haft problemer med de danske tegn i 7'eren.
Ønsker man derimod danske menuer er det kun Mozilla 1.0 som skrevet og
den ligner 7'eren til forveksling.
mvh
wk

Fra : Claus Olesen

Dato : 20-11-02 14:31

Takker,
Jeg tror jeg skal have kigget på 7'eren

Willem Kulk wrote:

> Jeg har ikke haft problemer med de danske tegn i 7'eren.
> Ønsker man derimod danske menuer er det kun Mozilla 1.0 som skrevet og
> [...]

Mvh

Claus Olesen