Store linjer (10-20 Mbit)
Fra : LK

Dato : 19-11-02 01:11

Er der nogen her, der ved hvad der koster at få oprettet en 10 Mbit linje
(hver vej), hvad den koster der måneden at holde kørerne.
Og hvor man evt. kan få den oprettet.

--
LK
www.krall.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-02 02:11

"LK" <aliveinc@yahoo.com> skrev :

>Er der nogen her, der ved hvad der koster at få oprettet en 10 Mbit linje
>(hver vej), hvad den koster der måneden at holde kørerne.

Det findes der ingen faste priser på, da det bl.a. afhænger af
afstand til central, hvilken form for trafik man ønsker (fri
indenlands - betale for udenlands f.eks. eller helt fri).

Derfor skal man henvende sig til udbydere og få et tilbud, men et
gæt udfra, hvad jeg tidl. har hørt om er nok mindst 25.000 -
30.000 om måneden og 100.000 i oprettelse.

>Og hvor man evt. kan få den oprettet.

TDC, Telia, Tiscali, Tele2 og UUnet f.eks.

Fra : Tommy

Dato : 19-11-02 08:59

On Tue, 19 Nov 2002 02:11:22 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>gæt udfra, hvad jeg tidl. har hørt om er nok mindst 25.000 -
>30.000 om måneden og 100.000 i oprettelse.

Totalt sindsyge priser. Det er jo ligefør det kan betale sig at flytte
til København og ind i en af de boligblokke, der får dansk bredbånd
net lagt ind. For 295 om måneden får man der en 10 mbit linie. Begge
veje.

http://www.dbnet.dk/
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Clan Encore - http://www.clan-encore.tk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 19-11-02 09:12

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> wrote:

> net lagt ind. For 295 om måneden får man der en 10 mbit linie. Begge
> veje.

Mmmmm .. tit ...

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Tommy

Dato : 19-11-02 13:04

On 19 Nov 2002 08:11:53 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Mmmmm .. tit ...

Mening?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 19-11-02 09:13

On Tue, 19 Nov 2002 08:58:35 +0100, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til København og ind i en af de boligblokke, der får dansk bredbånd
>net lagt ind. For 295 om måneden får man der en 10 mbit linie. Begge

helt hen til printeren eller?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 19-11-02 11:34

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> helt hen til printeren eller?

Du er bestemt ikke uden humor :)

mvh

Ole

Fra : Tommy

Dato : 19-11-02 13:07

On Tue, 19 Nov 2002 11:34:04 +0100, "Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com>
wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

>Du er bestemt ikke uden humor :)

Forklar mig lige pointen så. Jeg er ikke så hurtig.

Fra : Tommy

Dato : 19-11-02 13:07

On Tue, 19 Nov 2002 09:12:51 +0100, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>helt hen til printeren eller?

Nej. Hen til din lejlighed hvor du får et stik hvortil du kan sætte en
hub på hvis anden side du kan opbygge et lille edb-netværk, hvor det
uden de helt store sværdslag er muligt at sætte en printer på den ene
pc, hvor du så kan vælge at dele selvsamme printer via netværket.

Evt. sarkasme i ovenstående er _fuldstændig_ utilsigtet.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 19-11-02 20:47

wrote:

> [...]
>til København og ind i en af de boligblokke, der får dansk bredbånd
>net lagt ind. For 295 om måneden får man der en 10 mbit linie. Begge

Huh? Det er da 45 Mbit for 60 kr. om måneden.
--
Svend Olaf

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-02 21:10

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message

> Huh? Det er da 45 Mbit for 60 kr. om måneden.

Der er en Verden til forskel, på det du snakker om...

En fast linier, med høj båndbredde... Er en linie der oprettes specielt til
kunden..

Det du snakker om, er nok til en stor boligforening, som skulle bruge en 45
Mbit, for at gøre beboerne glade... Her betaler hver bruger så fx. 60
kroner... Hvor så de deler den hurtige båndbredde...

Selve denne 45 Mbit, er nok leveret med fiber.. Hvor der er graves op, eller
lejet rør o.l til opgaven... Det er ikke billigt

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 19-11-02 21:23

Lyseslukker.
--
Svend Olaf

Fra : Markus Paldan

Dato : 20-11-02 00:09

> Lyseslukker.

Har selv inet via denne beskrivelse, kører knaldstabilt med hastigheder
optil 360 kb (har været oppe på 950) lave ping tider (ca 10-20 på JG/BT cs
servere)
For den nette pris af 49.- pr mdr..

Mvh Markus Paldan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-11-02 00:21

"Markus Paldan" <djdanseglad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> optil 360 kb (har været oppe på 950) lave ping tider (ca 10-20 på JG/BT cs

Du mener vel 360KByte, henholdsvis 950KByte/sek. ?

Kim Nielsen - ansat ved kabelnettet.dk

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 09:19

>Huh? Det er da 45 Mbit for 60 kr. om måneden.

Ok. Den her tråd virker for mig som sort snak efterhånden. Hva' ER det
lige jeg går glip af i det folk forsøger at sige?

Den udbyder jeg henviste til tilbyder for kr. 295 om måneden en 10mbit
linie (fast opkobling både op og ned). Det er ikke en linie der deles
med andre eller noget i den stil. Det er til den husstand der betaler
de 295 om måneden. Selvfølgelig kræver dette at boligforeningen har
foretaget en investering i at få dette lagt ind i boligblokken, men
den månedlige omkostning er for den enkelte husstand kr. 295 om
måneden for en 10mbit linie og fri trafik. Opstartsomkostningerne
ligger på kr. 4375 pr. lejlighed. Men nok om det. Dette skulle ikke
udvikle sig som en reklame for Dansk Bredbånd.

Jeg ønskede blot oprindeligt at give udtryk for, at de priser der blev
citeret for en 10mbit linie lyder totalt vanvittige ifht. at du, hvis
du bor i den rigtige boligblok i Storkøbenbavn kan få den samme linie
til kr. 295 pr. måned. Bevares. Der er sikkert ikke den samme
sikkerhed for oppe-tid og den slags som der er hos TDC...
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Tjen penge på at modtage reklame-mails:

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-11-02 09:46

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> writes:

>til kr. 295 pr. måned. Bevares. Der er sikkert ikke den samme
>sikkerhed for oppe-tid og den slags som der er hos TDC...

Bingo.

Hvis du potentielt kan tabe millioner af kroner om dagen (som
de fleste med et professionelt behov for 10+ Mbps kan), er det
næppe en god plan at satse på den slags løsninger.

I øvrigt... kan du kræve erstatning eller nægte at betale,
hvis du opdager, at der ikke altid og uden undtagelse er helt
nøjagtigt 10 Mbps til din personlige rådighed?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 12:17

>I øvrigt... kan du kræve erstatning eller nægte at betale,
>hvis du opdager, at der ikke altid og uden undtagelse er helt
>nøjagtigt 10 Mbps til din personlige rådighed?

Det ved jeg ikke noget som helst om. Jeg har bare læst om deres
løsning. Men der står direkte på deres linie, at de garanterer
10mbit/s begge veje. Men der står da sikkert i deres betingelser, at
de ikke er kan holdes økonomisk ansvarlige for noget som helst.
Hvordan ser det ud med TDC's betingelser? Står der noget om hvor meget
man kan få i erstatning hos dem, hvis linien ikke lever op til de krav
man stiller?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-11-02 12:26

> [...]

>Hvordan ser det ud med TDC's betingelser? Står der noget om hvor meget
>man kan få i erstatning hos dem, hvis linien ikke lever op til de krav

I dunno. Men det er jo en klokkeklar misligholdelse, hvis du
får udsigt til 10 Mbps wirespeed, og du så ikke får det. I en
delt løsning er det jo nærmest umuligt at konstatere, om man
rent faktisk har 10 Mbps eller ej.

Normalt vil man også stille krav til, at man altid har samme
10 Mbps videre til et specifikt sted i nettet (uanset om det
så måtte være ingres til corenettet eller måske direkte til
DIX). Den garanti får du næppe med en privatopkobling til den
pris.

Ergo er det næppe noget, man skal risikere sin forretning på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 12:59

On Wed, 20 Nov 2002 11:26:11 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:

> [...]
>får udsigt til 10 Mbps wirespeed, og du så ikke får det. I en
>delt løsning er det jo nærmest umuligt at konstatere, om man

Her er det jo ikke en del løsning. Ikke ind til den enkelte lejlighed
i hvert fald. De skriver højt og tydeligt at der er garnateret
10mbit/s begge vej til hver enkelt lejlighed. Det er da til at tage og
føle på.

> [...]
>så måtte være ingres til corenettet eller måske direkte til
>DIX). Den garanti får du næppe med en privatopkobling til den

Det har du sikkert ret i.

>Ergo er det næppe noget, man skal risikere sin forretning på.

Næh.. men nu er der heller ikke nogen der har nævnt, at det skulle
være til en forretning. (Selv om det jo nok er det mest sandsynlige).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-02 13:18

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er det jo ikke en del løsning. Ikke ind til den enkelte lejlighed
> i hvert fald.

Jo

> De skriver højt og tydeligt at der er garnateret
> 10mbit/s begge vej til hver enkelt lejlighed.

Never trust a salesman

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:35

On Wed, 20 Nov 2002 13:17:36 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Jo

Nå!
Så kunne man vel også hævde at det er helt umuligt at få en linie til
internettet, som ikke er delt. Det er vil bare et spørgsmål om hvor
"langt" ud man skal før den er delt.

>Never trust a salesman

Du mener altså at de lyver?

-
Bemærk. Dette har efterhånden udviklet sig til en diskussion, hvor jeg
forsvarer dbnet og det er jeg lidt ked af. Jeg fortæller blot hva'
deres hjemmeside fortæller om deres løsning. Jeg har ikke nogen
erfaringer med dem overhovedet og har derfor ingen mening om dem som
sådan. Hverken for eller imod.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-02 13:41

> Så kunne man vel også hævde at det er helt umuligt at få en linie til
> internettet, som ikke er delt. Det er vil bare et spørgsmål om hvor
> "langt" ud man skal før den er delt.

Ja, derfor giver en sådan markedsføring ikke mening.

> Du mener altså at de lyver?

Salgsfolk lyver ikke, de fortæller bare ikke sandheden.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:49

On Wed, 20 Nov 2002 13:41:13 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>lejlighed
>
>Ja, derfor giver en sådan markedsføring ikke mening.

Det kan der være noget om!

>Salgsfolk lyver ikke, de fortæller bare ikke sandheden.

Haha. Ok. Jamen så må vi håbe at nogen trækker dem i retten på den
påstand.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-02 13:44

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> writes:

> Så kunne man vel også hævde at det er helt umuligt at få en linie til
> internettet, som ikke er delt. Det er vil bare et spørgsmål om hvor
> "langt" ud man skal før den er delt.

Tillykke, du har netop lært noget grundlæggende vigtigt om
pakkekoblede net.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:56

On 20 Nov 2002 13:44:29 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Tillykke, du har netop lært noget grundlæggende vigtigt om
>pakkekoblede net.

Altid rart, når man lærer noget! Men om det så er noget jeg lige har
lært i dag er jeg ikke helt klar over! ;)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-11-02 10:47

On Wed, 20 Nov 2002 09:18:57 +0100, Tommy wrote:

> [...]
>
> Den udbyder jeg henviste til tilbyder for kr. 295 om måneden en 10mbit
> linie (fast opkobling både op og ned). Det er ikke en linie der deles

Nej - men de bolig forening som leverer det har købe det hos en udbyder,
og enten bolig foreningen eller udbyderen kører med garanti med noget
større overbooking faktorere end normalt - da de typiske bruger en en
privat person der langtfra bruger 10 Mbps i gennemsnit, selvom det måske
er til rådighed.

Den virksomhed der køber 10 Mbps til brug i et webhosting miljø, eller
lign, de bruger rent faktisk store dele af 10 Mbps i lange perioder, og
så duer det alså ikke at man er 100 brugere med 10 Mbps der deler en 100
Mbps forbindelse - selvom det sikkert går fint til en boligforening.

> [...]
> dette lagt ind i boligblokken, men den månedlige omkostning er for
> den enkelte husstand kr. 295 om måneden for en 10mbit linie og fri

Ja, det viser tydeligt at der er meget store overbooking faktorer
indvolveret her.

Du har hørt priserne på en "rigtig" 10 Mbps forbindelse, så skal der
ikke meget til at lægge 2 og 2 sammen ...

> [...]
>
> Jeg ønskede blot oprindeligt at give udtryk for, at de priser der
> blev citeret for en 10mbit linie lyder totalt vanvittige

Nej, de er helt realistiske for en "rigtig" 10 Mbps forbindelse.

Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 12:33

> [...]
>større overbooking faktorere end normalt - da de typiske bruger en en
>privat person der langtfra bruger 10 Mbps i gennemsnit, selvom det måske

Er det noget du ved noget om?

>Ja, det viser tydeligt at der er meget store overbooking faktorer
>indvolveret her.

Er det noget du ved noget om?

>Du har hørt priserne på en "rigtig" 10 Mbps forbindelse, så skal der
>ikke meget til at lægge 2 og 2 sammen ...

>Nej, de er helt realistiske for en "rigtig" 10 Mbps forbindelse.

Hvorfor er de det?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-11-02 12:36

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> writes:

>Er det noget du ved noget om?

Jesper Skriver er nok en af de allermest vidende om den slags her
i landet. Så stol du trygt på det, han siger.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:02

On Wed, 20 Nov 2002 11:35:41 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:

>Jesper Skriver er nok en af de allermest vidende om den slags her
>i landet. Så stol du trygt på det, han siger.

Ja. Det kan være. Men jeg følte mig en anelse talt ned til og så har
jeg det med at blive lidt arrig. Det kan godt være jeg ikke ved hva'
jeg taler om, men når folk så gør mig opmærksom på det vil jeg gerne
have lidt viden om hvorfor jeg tager fejl. Det er jo altid rart at
lære noget nyt.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-11-02 13:32

On Wed, 20 Nov 2002 13:01:54 +0100, Tommy wrote:

> [...]
> jeg taler om, men når folk så gør mig opmærksom på det vil jeg gerne
> have lidt viden om hvorfor jeg tager fejl. Det er jo altid rart at

Simpel økonomisk sans ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:41

On 20 Nov 2002 12:31:48 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Simpel økonomisk sans ...

Du mener samme sans som afholder en fra at købe en ny VW Golf?

Det ville nu være rart, hvis du bare i korte træk fortalte, hva' der
ligger til grund for dine udtalelser. Jeg kender dig ikke og har ingen
forudsætninger for at vide om det du siger er en gang hø, eller har
hold i virkeligheden. En begrundelse for, at det er korrekt at prisen
på en "rigtig" 10mbit forbindelse skal være så høj ville være rar.
Bare fordi det er de priser TDC, Uni2 og hva' de nu hedder tager for
en sådan linie, er for mig at se ikke ensbetydende med, at det er den
"rigtige" pris!

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 20-11-02 13:42

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Simpel økonomisk sans ...

Og Tommy kender prisen, men han er usikker på produktet, derfor
spørger han her.
Det har han givet udtryk for, så gi´ nu manden lidt hjælp

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Tommy

Dato : 20-11-02 13:52

On Wed, 20 Nov 2002 13:42:01 +0100, "Theis M. Mønsted"
<tmoensted@dk.tiscali.com> wrote:

>"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Og Tommy kender prisen, men han er usikker på produktet, derfor
>spørger han her.
>Det har han givet udtryk for, så gi´ nu manden lidt hjælp

Skidt med det. Det er efterhånden ikke det der er vigtigt i
diskussionen længere!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-11-02 14:13

> Er der nogen her, der ved hvad der koster at få oprettet en 10 Mbit linje
> (hver vej), hvad den koster der måneden at holde kørerne.
> Og hvor man evt. kan få den oprettet.

Du kan evt. tage et kig på www.jay.net.
Her kan du få en 10 Mbit FWA forbindelse for 15.600 kr. pr. kvartal + trafik
jf.
<http://jay.net/fp/info.php?page=..%2Finfosider%2Fdix.php&idx=hosting&PHPSES
SID=01ffcb0c7b7e9e0970a788502af3b0bf>

Oprettelsen ligger på 22.000 kr.

Webpartner har også nogle gode produkter med fri trafik til rimelige penge.
Tjek www.webpartner.dk og ring evt. til dem.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jens

Dato : 20-11-02 01:17

"LK" <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her, der ved hvad der koster at få oprettet en 10 Mbit linje
> (hver vej), hvad den koster der måneden at holde kørerne.
> Og hvor man evt. kan få den oprettet.

Prøv at spørge http://www.webpartner.dk
De gav mig for ikke så længe siden et supergodt tilbud på en FWA 10 Mbit/s
forbindelse.

Jens