MS Windows
briani 27239
slet de 10 sekunders venten på "scandisc" ~
Fra : TBC

Dato : 19-11-02 01:03

Kan man ændre XP således at man ikke skal spilde 10 sekunder for hvert
eneste drev der skal checkes når maskinen starter op efter fatale fejl eller
strømafbrydelse ? (det bliver jo hurtigt 40 sekunder eller mere)

Altså forstået på den måde at man definerer at maskinen i stedet for at
vente i 10 sekunder på svar om man vil køre scandisc eller ej i stedet
venter 1 eller 0 sekunder. ?

TBC

Fra : Mikkel Lausten

Dato : 19-11-02 15:22

TBC wrote:
> [...]
>
> Altså forstået på den måde at man definerer at maskinen i stedet for
> at vente i 10 sekunder på svar om man vil køre scandisc eller ej i

Hej

1. Start regedit
2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session
manager
3. Dobbeltklik på eller tilføj AutoChkTimeOut (REG_DWORD) og sæt
værdien til den ønskede.
Hvis du sætter værdien til 1, fjerner du muligheden for at afbryde
chkdsk

Virker i hvert fald på W2K, så mon ikke også XP.

Mikkel

Fra : Edmund

Dato : 19-11-02 15:46

Mikkel Lausten wrote:

> [...]
> chkdsk
>
> Virker i hvert fald på W2K, så mon ikke også XP.

Tak for tippet.

Virker her i XP home. AutoChkTimeOut skal tilføjes. værdien skal dog
sættes til 0 for at fjerne mulighed for at afbryde.

--
Mvh Edmund

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-11-02 17:02

Nu vi er inde på Boot og regedit ,, hvordan er det nu
med sætte xp til at vise mere info under opstart,
Cpu,ram,sp1 mm. ?

jeg kørte engang et twek prog. der klarede opgaven
man kan ikke finde det igen efter reinstall.

Jan Rasmussen

Fra : Christian

Dato : 19-11-02 22:45

> [...]
> værdien til den ønskede.
> Hvis du sætter værdien til 1, fjerner du muligheden for at afbryde

Det kan faktisk gøres endnu nemmere:

åben en kommandopromt (kør - cmd) og skriv:
chkntfs/t:3 hvor 3 angiver hvor lang tid du gider vente... nemt ik´