Hvilken PSU ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 18-11-02 23:31

Hejsa NG

Jeg skal til at bygge en lille linux server og har skrabet alt HW sammen på
nær et kabinet.

Dette kabinet skal stå på mit værelse, og er self. altid tændt, hvorfor larm
er en vigtigt faktor.

Serverhardwaren er:
ASUS P2B-F
Celeron 400, slot 1 + cooler
128 + 64 mb PC133 ram
ASUS SC-875 SCSI controller
Quantum (Viking II, tror jeg) 9,1 GB SCSI disk på 7200 rpm
cd-rom drev
grafikkort, 4 mb agp
3Com 100mBit netkort

Jeg spekulere lidt på hvor stor strømforsyningen SKAL være, da jeg har
overvejet
følgende Aopen kabinet :
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577923>
da der kun er en PSU på 200 watt.

Ved nogen om det kan trække ovenstående hardware ? og hvor går grænsen til
at man
er nødt til at købe en 300 watt PSU ?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : **TwN**

Dato : 19-11-02 01:14

Jeg ville sige at du SAKTENS kan trække det hardware på en 200W PSU...
Jeg har selv en 250W PSU, som trækker MOBO, CPU, 2 RAM stænger, grafikkort,
netkort, scsi kort, lydkort, DVD-rom, Brænder og FIRE harddiske. Det
fungerer finno, ingen problemer

**TwN**

Fra : Esben

Dato : 19-11-02 08:59

<rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:arbpmt$dgo$1@sunsite.dk...
> [...]
> da der kun er en PSU på 200 watt.
>
> Ved nogen om det kan trække ovenstående hardware ? og hvor går grænsen

Til ovennævnte system kan du sikkert nøjes med en 100-150 watt PSU.

--
Esben

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 19-11-02 09:55

Takker mange gange for hjælpen!

Så skal jeg i hvert fald ikke have en 300W's PSU

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-11-02 22:03

> [...]

> da der kun er en PSU på 200 watt.
>
> Ved nogen om det kan trække ovenstående hardware ? og hvor går grænsen til

Min server er en PII 350 med 2x10k rpm scsi diske samt en ide disk.
Det kører på en 145 W psu 24/7 uden problemer.

/Henning, Sydfyn.