Sikkerhed på Teledanmark Pro2@ccess
Fra : Karsten Aarhus

Dato : 18-11-02 22:13

Hejsa,

Jeg har en enkel pc stående bag en Teledanmark router, er det en god idé at
sætte en firewall op eller kan det ikke betale sig ?
Det er en normal Pro@ccess 256/256

MVH

Karsten Aarhus

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-11-02 23:56

Hello Karsten.

18 Nov 02 21:12, Karsten Aarhus wrote to all:

KA> Jeg har en enkel pc st†ende bag en Teledanmark router, er det en god
KA> id‚ at s‘tte en firewall op eller kan det ikke betale sig ? Det er en
KA> normal Pro@ccess 256/256

Det virker overfloedigt, da routeren som standart burde vaere lukket. Men det
kan godt vaere at proaccess routerne er anderledes (siger min hukommelse).

Det jeg nok ville goere var at sende routeren tilbage, med paent tak for
laan, og saette netkablet direkte i maskinen (selvfoelgelig, efter at have
konverteret til bridged ethernet).

Bo

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 20-11-02 11:27

Karsten Aarhus wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg har en enkel pc stående bag en Teledanmark router, er det en god idé
> at sætte en firewall op eller kan det ikke betale sig ?
> Det er en normal Pro@ccess 256/256

Jeg mener det er overflødigt, hvis du ellers bruger DHCP på den ene maskine.
ProAccess routeren har forwarding på port 21, 25 og 80 til ip adresserne
192.268.1.3, 4 og 5 mener jeg og DHCP poolen starter først ved
192.168.1.100 eller noget i den stil, så routeren tillader slet ikke
indkommende forbindelser til de maskiner der har DHCP'ede IP adresser.

Kenneth